Rakúsky rodinný koncern sa za vyše sto rokov „vykryštalizoval“ na lídra trhu viacerých priemyselných brandží
V druhej polovici devätnásteho storočia bolo Česko vychýrené sklárskym priemyslom a výrobou krištáľu. V tom období sa v Jiřetíne pod Jedlovou horou v Lužických horách na severe Čiech narodil do rodiny sklárov Daniel Svárovský. Keď sa Danielovi a jeho technicky zručnému švagrovi Franzovi Weisovi podarilo vytvoriť prvý elektrický stroj na brúsenie skla, písal sa rok 1892. Vynález dokázal brúsiť sklo automaticky, precízne a rýchlo, až kým sa nepremenilo na krištáľ. Schopnosť brúsiť sklo pod rôznymi uhlami a najmä premyslené marketingové ťahy urobili za 113 rokov z firmy Swarovski lídra trhu, a to zďaleka nie iba vo výrobe šperkov.
Tajomstvom úspechu firmy Swarovski je podľa Wiebke Schmidtovej-Reyerovej z oddelenia vzťahov s médiami dlhoročné využívanie jej jedinečnosti. Firma neustále investuje do špičkových technológií vybrusovania a opracovania skla, aby využila potenciál svojho krištáľu v mnohých priemyselných odvetviach.
Dizajn zhodnocuje značky. Donald Norman vo svojej knihe Dizajn budúcich vecí upozorňuje, že na vysokých ziskoch mnohých značiek sa podieľa práve atraktívny dizajn. Swarovski o tom vie svoje. Spolupracuje so svetovými dizajnérmi a spoločnosťami ako Givenchy, Dior, Phillips, Sony či Electrolux, a tak ich krištáľ dnes objavujeme nielen v šperkoch, flakónoch na parfumy či lustroch, ale aj v ďalekohľadoch, na dopravných značkách, spotrebnej elektronike, v stavebných materiáloch a aktuálne napríklad aj v módnych USB flash diskoch či počítačoch.