Internet formuje dnešnú dobu. Robiť na ňom marketing nie je také jednoduché, akoby si niekto myslel. Nie je to len tvorba webových stránok či bannerov. Ide o komplexnejšiu činnosť, ktorá využíva všetky nástroje klasického marketingu, znalosti informatikov. A chce to aj veľa kreativity. Potom z toho môže byť dobrý biznis.
Na vytvorenie obrazu, ako funguje podnikanie v internetovom marketingu, oslovil Profit štyri rôzne subjekty, ktoré sa v tejto oblasti pohybujú. Každý z nich sa marketingom na internete zaoberá z inej stránky, pritom sa venujú podobným veciam. Spoločnosť Mega & Loman robí marketing pre veľkých zákazníkov, ako je Panasonic či Volksbank. Firma Winfo sa zameriava na marketingové poradenstvo pre malých a stredných podnikateľov. Etarget sa sústreďuje na dodávanie cielenej internetovej reklamy a prevádzkovateľ komunitného portálu Azet hľadí na internetovú reklamu ako na jeden zo zdrojov svojich príjmov.
Médium pre ľudí. Keď sa Michal Micenko a Peter Sedlák po škole v roku 1997 rozhodovali, v akom odbore podnikať, stavili na nové technológie, konkrétne na internet. „Keď sme chodili po reklamných agentúrach a ponúkali im naše služby, pokladali to za zbytočnosť. Internet totiž vtedy malo iba niekoľko veľkých spoločností a v domácnostiach bol doslova v plienkach,“ spomína riaditeľ spoločnosti Mega & Loman M. Micenko.