Prestížne noviny, ktoré sú ikonou biznisu, nestrácajú čitateľov ani rešpekt
Britský denník Financial Times má stodvadsať rokov. Okrem niekoľkých zmien v grafike sú to stále tie isté noviny. Vlastne sú lepšie. Vlani ich označili za naozajstné noviny pre 21. storočie, keď získali ocenenie What The Papers Say (Čo hovoria noviny) v kategórii Noviny roka 2007.
Financial Times (FT) sa stali symbolom. Nie každý zo zhruba jeden a pol milióna čitateľov je podnikateľskou hviezdou, celkom iste sa však o to snaží. Čítanie „eftí“ nie je len vecou imidžu. Informácie sú tichou zbraňou.
Prvé číslo vyšlo 13. februára 1888 na štyroch stranách. O šesť rokov neskôr začali FT tlačiť na papieri lososovej farby. Noviny sa stali neprehliadnuteľnými. Lososová farebnosť mala Financial Times odlíšiť od konkurenta Financial News. Po čase oba tituly aj tak splynuli. Takmer poetický príbeh a „geniálny“ marketingový ťah majú celkom prozaické pozadie. Lososový papier bol lacnejší ako biely. Odvtedy iba raz – v roku 1993 – nevyšli Financial Times vo svojej typickej farbe. Dôvodom nebol nedostatok, noviny si takto pripomenuli výročie prechodu na lososový papier.