Čím skúsenejší je v tejto brandži človek, tým je jeho cena pre klienta vyššia
Oblasť reklamy a public relation je úzko previazaná. Vzájomne aj s médiami. K týmto druhom biznisu sa viažu tiež obrovské peniaze, globálny dosah a široká perspektíva do budúcnosti.
Keď pred niekoľkými rokmi začínali komunikovať public relation (PR) agentúry s médiami, mnohé z nich robili všetko preto, aby si nevybudovali dobré meno. Nechtiac, samozrejme. Ľudia začínajúci v tejto oblasti a neostrieľaní skúsenosťami, často nastupujúci priamo zo škôl, raz komunikovali takmer arogantným spôsobom, inokedy nevedeli presne formulovať svoje informačné posolstvo. A novinár po zložení telefónu musel chvíľu premýšľať, čo mu chcel telefonujúci povedať a prečo si vybral práve jeho.
Dnes je situácia iná. Profesionálnejšie k PR odkazom pristupujú sami zamestnanci agentúr, jasnejšie postoje k tejto forme komunikácie majú aj žurnalisti. Hoci ešte stále sa medzi agentúrami, ktoré majú v popise práce komunikáciu, nájdu aj také, ktoré neodpovedia na e-mail smerom od médií, ale svoje komunikačné posolstvo dokážu presadzovať neustávajúcou vlnou e-mailov a telefonátov.