Ženevský autosalón sa tento rok doslova prehýbal pod náporom automobilových noviniek. Debutovalo tam päťdesiaťpäť svetových a dvadsaťpäť európskych modelov.
Nie všetko je také ružové, ako sa zdá. Hoci vlani vyprodukovala automobilová mašinéria historicky rekordný počet automobilov (56,355 milióna kusov), najväčšie európske trhy trpia v poslednom čase miernou recesiou.
Boom v triede SUV. Možno aj to je dôvod, prečo sa automobilky snažia stoj čo stoj preniknúť aj do tej najmenšej diery na trhu. Evidentné to bolo najmä v triede kompaktných SUV. Segment, doteraz „sprivatizovaný“ ázijskými výrobcami a v Európe BMW, Volkswagenom a PSA, zažil v Ženeve doslova boom. Do boja sa zapája Ford Kuga, Renault Koleos, súrodenec Nissanu X-Trail, Volvo XC 60, menší brat „sedemdesiatky“ a čoskoro sa o slovo prihlási aj Mercedes-Benz GLK. Ten sa zatiaľ predstavil len v podobe štúdie s prívlastkom Vision, keďže svetovú premiéru naplánovali až na stále populárnejšiu motorshow v Pekingu. Podobne ako VW Tiguan ponúkne Mercedes dve modifikácie. Terénnu Freeside a cestnú Townside. A tak neprekvapí, že bude schádzať z výrobných liniek aj vo verziách s pohonom jedinej nápravy.