Výberový pohovor 1. časť
Osobnému stretnutiu s potenciálnym zamestnávateľom sa v kariérnom štarte nevyhneme. Miriam Miková, odborníčka na spoločenskú etiketu a biznis protokol, imidž a prvý dojem, čitateľom Profitu radí, s čím treba rátať.
Ako sa treba pripraviť na prvé výberové kolo s potenciálnym zamestnávateľom?
Výberový pohovor je z veľkej miery o prvom dojme. Z viac ako päťdesiat percent tvorí prvý dojem to, ako sme oblečení, upravení. Na úvodnom stretnutí by sme mali urobiť fantastický prvý dojem. Ak sa spoliehame len na naše vedomosti, môžeme v prvnom kole „pohorieť“ a nemusíme dostať šancu v ďalších výberových kolách ukázať, čo vieme. Viac ako tridsať percent prvého dojmu tvorí komunikácia a iba sedem percent predstavuje samotný obsah, čo je veľmi málo. Musíme si však uvedomiť, že ide o prvý dojem. Pri ďalších výberových kolách už pôjde zväčša len o obsah, pretože vzhľad a komunikáciu už potenciálny zamestnávateľ vie predpokladať. Očakáva, že v týchto stránkach to už horšie nikdy nebude.