V klientovi treba vyvolať pozitívne emócie, aby sa rozhodol prísť opäť
Tomáš Ondrčka je obdarovaný schopnosťou spriateliť sa s rozčúleným hosťom. Navyše pritom dokáže získať informácie o trhu, pre manažéra hotela mimoriadne cenné. „Ak sa hosť sťažuje na niečo, čo nedokážeme poskytnúť, treba odpútať pozornosť,“ hovorí s rozmerom skúseného psychológa.
Ekonomický úspech hotelierstva je priamo závislý od ľudského potenciálu. Hviezdičky síce rozhodujú o luxuse a technickom vybavení, úsmev a milý prístup však vytvárajú ľudskú spokojnosť. Len komunikáciou sa dá spoznať, či má zákazník radosť a či si hotel rezervuje aj nabudúce. „Nepredávame len nábytok, posteľ a strechu nad hlavou, ale snažíme sa predať zážitok,“ tvrdí obchodný manažér hotela Devín Tomáš Ondrčka.
Čo ho na jeho práci najviac fascinuje? Predovšetkým kontakt s rôznorodými ľuďmi, národnosťami a mentalitami. Rozhovormi s klientmi akoby prechádzal rôznymi krajinami. „Keď máte rokovanie s Nemcom, je to iné ako so Španielom. Jedno je viac, iné menej formálne, na jedno stretnutie prídu presne, ďalší prídu na tretí raz. Je to akoby človek cestoval vo vlastnom hoteli.“