Nemať dnes malé SUV znamená byť mimo diania v jednom z najrastúcejších segmentov trhu. Novým modelom Ford zabil dve muchy jednou ranou. Kuga je nielen súperom malých SUV, ale aj crossoverov typu Nissan Qashqai.
Ford v Kuge zmiešal gény kompaktného a odolného auta pre ľahký terén a rebelantského rodinného hatchbacku, imúnneho proti nástrahám každodennej mestskej premávky. Preto neprekvapí, že okrem verzie s pohonom 4x4 sa k dílerom chystá aj vo verzii s jedinou poháňanou nápravou. Už dnes je však jasné, že platforma C-Car, spoločná pre Ford Focus či minivan C-max, s plne nezávislým zavesením všetkých kolies jej prinesie aj sebavedomé jazdné vlastnosti a komfort na asfalte.
Základom je C-Max. O obsahu pojmu „kinetický dizajn“, takom frekventovanom v tlačových správach Fordu, možno polemizovať. Nie však o tom, že sériovej Kuge ostal športový šmrnc štúdie iosisX. Výraznú tvár s typickým lichobežníkom v nárazníku dopĺňajú efektné hliníkové ochranné prvky, ktoré nájdeme aj v zadnej časti. Silueta okien pripomína skôr dynamicky ladený hatchback než čistokrvné SUV. Pritom dĺžkou 4 435 mm ešte stále rešpektuje štandardy nižšej strednej triedy. Tomu zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru so základným objemom 360 litrov, ktorý je ukrytý pod praktickým deleným zadným výklopným vekom. Sklopením delených zadných sedadiel možno vytvoriť úložný priestor 1 335 litrov s úplne vodorovnou podlahou. Okrem toho prináša Kuga niekoľko trikov z triedy praktických MPV, napríklad odkladacie priestory pod zadnými sedadlami či ďalší prídavný priestor pod podlahou „kufra“.