Od začiatku tohto roka sa zmenili pravidlá na prihlasovanie dovezených vozidiel, povinná je kontrola originality
Najnovšie policajné štatistiky hovoria o tom, že vlani si ľudia zaregistrovali 87-tisíc nových vozidiel a vyše 90-tisíc ojazdených, dovezených najmä zo zahraničia. Čo je lepšie? Doviezť si auto z druhej ruky na vlastnú päsť, alebo sa spoľahnúť na sprostredkovateľa?
Dôvodov, prečo dovoz ojazdených áut v posledných rokoch stúpa, je niekoľko. Tým hlavným je, samozrejme, cena. Dovezené autá sa aj napriek zvýšeným nákladom pri dovoze a prihlasovaní vozidla stále oplatia, ale ak máte záujem o drahšie auto. Jedno- až dvojročné vozidlo stráca na cene minimálne tridsať percent, trojročné štyridsať i viac. Záleží však na druhu. Podstatne lacnejšie možno v zahraničí zohnať najmä také modely, ktorých imidž je v zahraničí nižší ako na Slovensku.
Preferujú diesely. Najlepšie si svoju cenu držia najžiadanejšie vozidlá – nižšej, nižšej strednej a strednej triedy. Záujem je najmä o nemecké a japonské značky a Škodu. Dobrú cenu si udržiavajú aj staršie terénne autá a SUV. Naopak, z hodnoty auta po niekoľkých rokoch najviac ubúda francúzskym a talianskym modelom, najmä pre slabšiu spoľahlivosť a horší imidž. Za nízku cenu možno kúpiť aj desať- a viacročné luxusné limuzíny BMW či Audi. O tie je však pre ich vysoké prevádzkové náklady a drahé poistenie malý záujem. Záujemcovia o autá z druhej ruky za ne väčšinou nie sú ochotní zaplatiť nad tristotisíc korún a viac ako na výbavu si potrpia na pohon. Preferujú úsporné dieselové verzie.