Pri tvorbe vysávača môže zohrávať estetika väčšiu úlohu, ako sa zdá
Povojnová generácia má peniaze na luxusné výrobky a inšpiruje ďalšie skupiny spoločnosti Herman Konings
Prvý krok na ceste za obchodným úspechom je zvyčajne nápad. Môže mať podobu novej veci, ktorú treba vytvoriť, ale tiež existujúceho predmetu, ktorý sa môže vyrábať a predávať inak, úspešnejšie. Švéd Axel Wenner-Gren mal pri rozbiehaní biznisu na začiatku dvadsiateho storočia talent spojiť to všetko dohromady. Výsledkom bola firma Electrolux a jej výrobky, ktoré už takmer storočie menia spoločnosť, zarábajú peniaze a ešte aj dobre vyzerajú.
V ostatných rokoch získali výrobky firmy Electrolux viacero prestížnych cien v oblasti dizajnu. Snahu urobiť veci pekné a ešte aj funkčné, majú vraj Švédi v génoch. Možno odtiaľ pochádzalo v roku 1908 vnuknutie Axela Wennera Grena, keď pri návšteve Viedne videl v jednom obchode vysávač. Vtedy to bol pre neho neznámo vyzerajúci predmet, o ktorom sa až vzápätí dozvedel, na čo sa používa. Mal značku Santo, bol z USA a vážil dvadsať kilogramov.
Spomínané vnuknutie prišlo onedlho, keď si švédsky podnikateľ uvedomil, že ak by dokázal podobný prístroj vyrobiť o niečo jednoduchší, mohol by na ňom slušne zarobiť. V roku 1912 začala švédska spoločnosť Lux s výrobou vysávačov. Ten prvý bol založený na modeli Santo, ktorý A. Wenner-Gren uvidel vo Viedni. Dostal označenie Lux I, vážil štrnásť kilogramov a stál tristo švédskych korún. Dnes je to ekvivalent 12 tisícom švédskych korún, viac než 40 tisícom slovenských korún.