Cestovanie v extra pohodlí nie je frajerina. Je o čase, ktorý vyrába peniaze
Kým sa 265 cestujúcich veľkého airbusu hlavnej linky do New Yorku ešte len stavia do dlhého radu na registráciu a bezpečnostnú kontrolu, z Frankfurtu už o štvrť na deväť vzlieta cez Atlantik menšie lietadlo. Stihne sa ním pohodlne pracovný obed na Manhattane. Najmä ak po prílete čaká helikoptéra.
Medzi veľkými airbusmi či jumbojetmi je to iba malý Boeing 737-700, aký majú napríklad aj SkyEurope. Lenže s výbavou pre cesty za oceán a s prídavnými palivovými nádržami. Kým na palube slovenských boeingov je 149 miest, v tomto je iba 44. Sú to však široké kreslá, ktoré možno stisnutím sklopiť na pohodlné lôžko. Každé sedadlo má však aj prípojku pre notebook a pohodlný pracovný stôl. Na desať cestujúcich pripadá jedna letuška a pozve na gastronomický festival. Napríklad na údeného riečneho alpského pstruha sivoňa so šalátom z fenikla a pomaranča a s omáčkou z horčice z presláveného francúzskeho mesta Meaux. Alebo na jahňací chrbát s olivovou kôrkou, opraženou zeleninou a zemiakovým gratinom. To sú dva príklady z výberu hlavných jedál, ktoré okrem iných dobrôt pripravuje tento mesiac cestujúcim v biznis triede Lufthansy šéfkuchár Marcello Fabbri zo slávnej reštaurácie Anna-Amalia vo Weimare. Servírujú sa na porceláne, obrúsok je ľanový, príbor nie je z plastu, drinky sú v kvalitnom skle a vína špičkové.
LET VO VATIČKE. Pôvodne chcela švajčiarska firma Privat Air také lietadlá prenajímať iba na príležitostné lety šéfov a majiteľov svetových firiem (aj do Bratislavy občas prilietava). Veľmi rýchle ju však našla Lufthansa, Swiss a holandská KLM pre tých, ktorým nestačí biznis trieda oddelená od bežných cestujúcich. Upravený B-737 či Airbus A319 však nevozí dovolenkárov. Linke Frankfurt – Newark hovoria Bankers Shuttle, bankársky pendler. Rekordéri stihnú ešte v ten istý deň odlet domov o 15.55, pre pohodlnejších je o 21.25 biznis trieda obyčajného jumbojetu B-747.