Zamestnancom už nestačí len plat, chcú viac. Vstupenky do kina, permanentky do fitnescentra, príspevok na dovolenku či iné benefity. Firmy sa snažia zvýhodňovať svojich zamestnancov pred udalosťami, ktoré môžu v budúcnosti nastať aj poistením, a tým získať výhodu oproti konkurencii.
Jedným zo zamestnaneckých benefitov, ktorý sa čoraz viac pretláča do popredia, je poistenie. Poisťovne ponúkajú firmám rôzne druhy poistiek, ktoré môžu platiť za svojich zamestnancov. Okrem lojálneho zamestnanca môžu spoločnosti získať rôzne zľavy od poisťovní či výhody pri ostatných poisteniach, ktoré potrebujú uzatvoriť. Rovnako sa zlepšuje aj ich vyjednávacia pozícia s poisťovňami. Väčší klient si môže klásť aj viac podmienok. A keďže poisťovňa nechce prísť o dôležitých klientov, snaží sa im aj vyhovieť.
Ešte pred pár rokmi bolo pre poisťovne veľmi problematické predať firme produkt, ktorý by bol v prospech ich zamestnancov. „Veď dostávajú plat, tak prečo by sme im mali platiť ešte nejakú poistku,“ tlmočí jeden z predajcov poistiek vtedajší najčastejší argument firiem. Ak sa zamestnanec niečoho dožadoval, mohli ho odbiť tým, že na jeho miesto čakajú desiatky ďalších. Dnes je situácia iná. Klesajúca zamestnanosť netlačí len na zvyšovanie platov, ale aj na poskytovanie rôznych výhod pre svojich zamestnancov.