Parlament schválil kontroverzný tlačový zákon. Vládna koalícia prijala len pozmeňujúce návrhy od poslanca SNS a Smeru, opozičné požiadavky neakceptovala. Ak návrh podpíše prezident, účinný bude od 1. júna.
Vlaky s novými názvami
Od začiatku apríla by mali pasažieri na trati Viedeň – Bratislava – Žilina – Košice a späť zbystriť pozornosť. Neodvezie ich IC vlak Gerlach, ale rýchlik Šariš. Nejde o preferovanie regiónu pred vrchom, ale o predaj názvu vlaku známemu pivovaru Šariš. Smädných pasažierov poteší aj to, že v súprave je zrekonštruovaný reštauračný vozeň, kde sa podáva pivo. Ako inak, Šariš. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSR) predala názvy aj ďalších dvoch vlakov. Rýchlik Považan, ktorý premáva z Bratislavy do Košíc ponesie názov Avízo a vlak Váh dostal meno firmy Quelle. Ešte v minulom roku sa jeden z vlakov InterCity premenoval po časopise Slovenka. Podľa hovorcu ZSSK Miloša Čikovského nie sú na predaj všetky názvy vlakov. Pre denník Sme uviedol, že napríklad Tatran, Slovenská strela či Kriváň sú pre ZSSK značky a tie nie sú zatiaľ na predaj. Navyše názov vlaku, ktorý si firma kúpi, musí byť krátky a stručný. Hlásiť príchod rýchlika s názvom napríklad Západoslovenské elektrárne by asi nebolo v poriadku.
Hoci médiá písali o predaji názvov vlakov, ide skôr o komerčný prenájom. Milióny získané zaň by mali pomôcť železniciam pri nákupe a modernizácii súprav. Z toho by profitovali aj cestujúci. Na druhej strane zvykať si na nové názvy vlakov nebude pre mnohých jednoduché. Otázne tiež je, ako často sa budú názvy rýchlikov meniť. Šariš podpísal zmluvu na rok, teda do marca budúceho roka. Slovenka si zaplatila názov na dva roky. Či sa potom bude vlak opäť premenúvať, záleží na spokojnosti oboch strán. Komerčný prenájom názvu vlaku sa už využíva v Česku, Rakúsku či Nemecku.