Nízka odborná a etická úroveň novinárov je najčastejšie označovaným faktorom, ktorý negatívne vplýva na slovenskú žurnalistiku. Vyplýva to z prieskumu mapujúceho názory žurnalistov, ktorý zverejnil Blog Slovak Press Watch.
Odvážne plány
Po štyroch mesiacoch bezvládia sa STV dočkala nového riaditeľa. Stal sa ním Štefan Nižňanský. Porazil tak svojich najvážnejších protikandidátov Jozefa Mračnu a Vladimíra Repčíka. Š. Nižňanský nie je v médiách nováčik. Za bývalého režimu pracoval v televízii 13 rokov. Vystriedal rôzne funkcie od moderátora cez vedúceho vnútropolitickej redakcie až po zástupcu šéfredaktora Televíznych novín. Niektoré médiá mu túto minulosť smelo pripomínajú. Väčšie výčitky majú mediálni odborníci k jeho projektu riadenia STV. Nový riaditeľ chce vyhnať z televízie komerciu a znížiť podiel reklamy vo vysielaní. Neuvedomuje si, že na reklamný koláč sa lačno vrhnú súkromné televízie? Na obrazovku chce vrátiť inscenácie. Či staré, alebo nové je otázne, pretože na nové asi peniaze nebudú. Dva kanály televízie – Jednotku a Dvojku – chce opäť premenovať na STV1 a STV2. Š. Nižňanskému sa tiež nepáčia licencované programy zo zahraničia. Server Mediálne.sk však trefne pripomína, že v súčasnosti je práve licencovaná Pošta pre teba najsledovanejšia relácia STV. Napokon nový riaditeľ sľubuje vyvážené spravodajstvo bez nadŕžania akejkoľvek politickej strane. O tom médiá tiež pochybujú, pretože ako kandidáta ho účinne podporoval vládny Smer.
Š. Nižňanský nebude mať v STV ľahkú úlohu. Televízia je dlhodobo v strate, nemá peniaze na športový kanál a nemá stálu programovú štruktúru. Navyše nové vedenie musí pripraviť prechod na digitálne vysielanie od roku 2012. Jediné, čo je pozitívne na tejto voľbe, je prísľub obnovy slovenskej pôvodnej tvorby. Za čo sa to bude robiť, však jasné nie je.