Scenárista môže popustiť uzdu svojej fantázii, podmienkou je však dostatok peňazí
Keď scenárista píše scenár, každé slovo v ňom má svoje miesto. Film je však kolektívne dielo a vstupujú doň ďalšie tvorivé či výkonné profesie – producent, režisér, kameraman, hudobný skladateľ, herci. Scenár sa preto nikdy nenakrúti od slova do slova. Práca scenáristu je preto iba akýsi rámec pre ostatné tvorivé profesie, pre výsledný film.
Prvý scenár sa rodáčke z Brna Jane Skořepovej realizoval vo filme Modré z neba. Ide o príbeh troch žien žijúcich v jednom dome, ktorým do životov vstupujú rôzni muži. Prerod postáv a situácií z papiera do fázy, keď všetko vidíme na plátne, je pre ňu vzrušujúci.
OD SCENÁRA K FILMU. Cesta od prvého nápadu k odovzdaniu scenára Modré z neba k filmu trvala Jane rok. „Scenár bol mojou bakalárskou prácou na Vysokej škole múzických umení (VŠMU) v Bratislave, bola som tlačená termínom skúšky. Najskôr som musela odovzdať námet, potom filmovú poviedku, napokon nasledovala prvá verzia scenára.“