Katolícka cirkev reaguje na globalizáciu a upozorňuje na nebezpečenstvá sociálnej nerovnosti
Tri zo siedmich „nových“ smrteľných hriechov súvisia bezprostredne s biznisom. A všetky ďalšie majú v biznise svoju oporu. Podnikanie vyznieva takmer ako semenisko hriechu. Katolícka cirkev neoficiálne pomenovala niektoré modely správania ako skazonosné. Nenásytnosť po peniazoch a život v nadmernom bohatstve, správanie vedúce k sociálnej nespravodlivosti a zapríčiňovanie chudoby sú samy o sebe nesympatické. Ako je to teda s hriešnosťou moderného sveta a jeho chrámov konzumu?
Ku katolíckej cirkvi patrí okolo miliardy ľudí. Na nich sa klérus obracia s morálnym apelom. Pravda, robí to spôsobom, ktorý je neprehliadnuteľný, a tak sa posolstvo dostáva aj k nekatolíkom. Nie je pre nich nijako záväzné, nemusia mu prisudzovať väčšiu váhu, ako skutočne má. Tiež však môžu premýšľať o „duchovne predchnutom“ pohľade na podnikanie. Český ekonóm Miroslav Zajíček z pražského Liberálneho inštitútu považuje diskusiu o hriechoch 21. storočia za obraz tristného stavu ekonomického myslenia a nepochopenia ekonomických súvislostí a princípov. Študent ekonómie na Harvardovej univerzite v USA Ján Žilinský zasa hovorí: „Cirkev celkom prirodzene vyžaduje nové štandardy správania alebo rozšírenú definíciu morálky. Svet sa mení. Ak v minulosti bolo neslušné čítať cudzie listy, dnes je rozumné aplikovať princíp práva na súkromie, nielen na vlastný ,šuflík’, ale aj na mobil či e-mailové konto. Témy o prieniku morálky, etiky či viery a všedného dňa sú prospešné, bez ohľadu na to, kto ich položí na stôl.“