S malými SUV sa tento rok doslova roztrhlo vrece. Mimo nemohol ostať ani Mercedes-Benz s dlho očakávanou novinkou GLK. No a aby sa jeho ambiciózny prírastok v rodine náhodou nestratil v triu obdobných premiér ženevskej motorshow, naplánoval debut na autosalóne v olympijskom Pekingu.
Bolo načase. Zvedavosť automobilových fanúšikov vytrénoval Mercedes do krajnosti. Predobrazom sériového GLK s prívlastkom Vision sa totiž pochválil už v januári v Detroite. V Pekingu úplne odkryl karty a GLK je na svete! Mieri priamo do expandujúceho segmentu malých prémiových SUV, kde mu bude robiť spoločnosť BMW X3, Land Rover Freelander, Volvo XC60 či Audi Q5, ktoré si, mimochodom, odkrútilo premiéru tiež v Číne.
Malý len rozmermi. S pojmom „kompaktný“ to v Stuttgarte mysleli vážne. Napokon, GLK to má v názve. G ho radí do off- -roadovej rodiny s trojcípou hviezdou, L hovorí o luxusnom zameraní a K práve o rozmeroch. Dĺžkou 4,53 metra patrí GLK naozaj k najmenším v triede. Napríklad v porovnaní s Volvom XC60 je kratšie až o desať centimetrov. Z jeho dizajnu však cítiť odolné gény SUV. Pred vyumelkovanými sofistikovanými tvarmi dostali prednosť jasne čitateľné ostré línie inšpirované „militantnou“ ikonou triedy G. GLK je však z konštrukčného hľadiska predsa len civilným modelom so samonosnou karosériou a plne nezávislým zavesením kolies. Systém permanentného pohonu 4Matic je harmonizovaný so softvérom stabilizačného systému ESP, ABS a 4ETS. Za normálnych okolností rozdeľuje krútiaci moment v pomere 45 ku 55 v prospech zadnej nápravy. Redukčnú prevodovku tu síce nenájdete, no po stlačení tlačidla G v centre palubnej dosky sa systém 4Matic preladí do off-roadového režimu. Ten zabezpečuje lepšiu trakciu na klzkých či piesočnatých povrchoch. G-mód však ovplyvňuje aj činnosť ďalších zariadení. Od stabilizačného systému ESP pre jazdu v teréne až po zmenenú charakteristiku účinku posilňovača riadenia či prevodovky.