Ľudia si často neuvedomujú, proti čomu sú poistení a na čo majú pri poistnej udalosti nárok
Požiar, havária či krádež. Nepríjemné veci, pred ktorými nás má ochrániť poistenie. Keď však prídu peniaze z poisťovne, ľudia sa niekedy nestíhajú čudovať. Dostanú oveľa menej, než koľko stála oprava poškodených vecí, prípadne nedostanú nič.
Poisťovne rovnako ako všetky ostatné podnikateľské subjekty sa snažia šetriť. A jedným zo spôsobov, ako môžu usporiť, je aj krátenie poistného plnenia. Krátkodobo síce takto môžu „získať“, no dlhodobo môžu prísť o poistenca, a teda aj o slušné príjmy, ktoré by im klient v ďalších rokoch zaplatil na poistnom. Samozrejme, ak nebude lenivý, zruší svoju poistnú zmluvu a prej- de do inej poisťovne.
Jedným z dôvodov, prečo poisťovne klientovi odmietnu preplatiť škodu alebo mu ju nepreplatia celú, môže byť, že najprv čakajú, či sa bude sťažovať. Ak sa nesťažuje, majú vyhraté a ušetria. V prípade, že by sa predsa len sťažoval, tak mu poistné, pravda, ak má naň podľa zmluvy nárok, doplatia. Lenže takéto počínanie žiadna z poisťovní nepotvrdí. Vyčítať sa dá len z toho, ako jednotlivé poisťovacie subjekty postupujú pri vyplácaní škôd. Podanie sťažnosti alebo námietky do poisťovne proti rozhodnutiu o preplatené škody by preto malo byť prvým krokom, ktorý nespokojný klient urobí.