Pitie čaju je príjemné. Podnikanie s touto komoditou je náročnejšie
Čajovne môžu byť rozličné. Od tmavých brlohov cez kombinované miestnosti s ležoviskami, stolmi a stoličkami až po moderne vyzerajúce prevádzky. Každá si nájde svoju klientelu. Dôležitá je však atmosféra, kvalita čajov, ale aj doplnkové služby.
Čaj bola kedysi luxusná komodita a ešte aj dnes sa väčšinou zbiera ručne. Vyžaduje si špeciálne skladovanie a kvalitné odrody nie sú vôbec lacné. Podnikatelia s čajom nápoj z tejto rastliny radi pijú, ale aj pripravujú. Výnimkou nie sú ani ľudia oslovení Profitom.
Marián Beňuš, majiteľ bratislavskej čajovne Dobrá čajka, obľuboval čaj, chcel si ho kupovať, ale nemal kde. Preto sa pred troma rokmi rozhodol otvoriť si vlastný podnik. O svojom pôsobení vraví, že je to skôr hobby ako veľký biznis. Živiť sa iba predajom čaju je podľa neho ťažké. „Ceny nájmov v centre sú vysoké a zvládnuť ich je náročné,“ myslí si.