Od januára 2009 spoplatnia na Slovensku takmer 2 500 kilometrov diaľnic, rýchlostných a niektorých ďalších ciest
Okolo mýta nie je aktuálne nič nové. V poradí tretia súťaž na dodávateľa elektronického systému pokračuje podľa tradičného scenára. Verejnosť vie, kto nevyhral, a súčasne nepozná víťaza. Hodnota zákazky je dvadsať miliárd korún.
Tak či onak od 1. januára budúceho roka začnú aj slovenskí cestári vyberať mýto. Aspoň to tvrdia, lebo je mnoho pochybností, či termín stihnú. Elektronické mýto je systém spoplatnenia používateľov diaľnic a niektorých ďalších ciest, ktorý nahradí súčasné diaľničné nálepky. Pri elektronickom mýte sa platí podľa skutočne prejdenej vzdialenosti, preto ho možno v porovnaní s nálepkami považovať za spravodlivejší.
Od januára 2009 spoplatnia takmer 2 500 kilometrov diaľnic, rýchlostných a niektorých ďalších ciest. Len 553 kilometrov predstavujú diaľnice a rýchlostné cesty. Známe sú ceny len pre nákladné autá, lebo ich sa v prvom pláne bude spoplatnenie týkať. Za osobné automobily sa bude platiť neskôr, pravdepodobne až po roku 2012. Dovtedy budú čelné sklá osobných áut vyzdobené nálepkami. Podľa zákona o elektronickom mýte budú od platieb oslobodené vozidlá rezortov vnútra a obrany, záchranných zložiek integrovaného záchranného systému či autá správcu mýta a údržby.