Keď klienti začnú mať vo firme akútny problém, prejavia o prieskumy trhu záujem
Eva Taračová ovláda angličtinu ako rodný jazyk, má prehľad o marketingových stratégiách a marketingovom mixe. V práci marketingovej špecialistky na prieskum trhu sa opiera o vedomosti a skúsenosti z psychológie, demografie, sociológie i žurnalistiky. Zo zodpovednosti voči klientom a zamestnancom sa často zrieka svojho osobného voľna.
Eva Taračová študovala zahraničný obchod, ale socialistické predstavy o biznise jej v trhovej ekonomike veľmi neposlúžili. Vo svojom prvom zamestnaní, ktorým bola umelecká agentúra Slovkoncert, organizovala hudobné festivaly. Mala kontakty so zahraničím, mohla využívať cudzie jazyky. Keď pred nežnou revolúciou odišla na materskú dovolenku, ešte netušila, že v krátkom čase príde k organizačným zmenám v agentúre a ona, podobne aj jej kolegyňa Stanka Chmelíková, dostanú výpoveď.
NOVÁ ORIENTÁCIA. Mladé mamičky na novú pracovnú príležitosť nemuseli dlho čakať. Keď v Prahe vznikala firma, ktorá robila výskumy a potrebovala niekoho na Slovensku, išli sa v novembri 1989 nezáväzne predstaviť a porozprávať. Onedlho zakladali firmu AISA (Association for Independent Social Analysis), ktorá sa pôvodne zameriavala na sociologické prieskumy. Ale hneď ako sa začali objavovať prvé požiadavky nadnárodných spoločností na klasické marketingové výskumy, spoločnosť na ne zareagovala. „Viete si predstaviť ten prílev veľkých drakov, ktorí po nežnej revolúcii videli nové príležitosti a ponáhľali sa na československý trh? Bolo to prelomové obdobie, keď sme si povedali, že sa skúsime orientovať na prieskum trhu,“ spomína na začiatky svojej kariéry Eva.