Ako posledná francúzska značka vstúpil Renault do rastúceho segmentu malých terénnych SUV. A keďže s technológiou 4x4 nemal takmer žiadne skúsenosti, využil know-how sesterského Nissanu. Nový Koleos je teda akýmsi francúzskym derivátom druhej generácie X-Trailu.
Pikantné však je, že prsty v jeho vývoji má i tretí člen aliancie, kórejský Samsung. Ten si dokonca vzal pod patronát aj jeho výrobu. A nielen pod logom Renaultu. V Ázii budú totiž Koleosu hovoriť Samsung QM5! Považovať však Koleos len za prezlečený Nissan X-Trail by nebolo spravodlivé. Kým konkurenčný Citroën a Peugeot akoby z oka vypadli Mitsubishi Outlander, Koleos má autonómny imidž a vlastný francúzsky kabát. Nie je to žiaden krásavec typu Honda CR-V, ale ani nie taký „drsňák“ ako offroadovo ladený X-Trail. Jeho línie sú podstatne mäkšie a vľúdnejšie. Karoséria je o jedenásť centimetrov kratšia. Celková dĺžka 4 520 milimetrov by mu preto nemala robiť problémy ani v každodennej mestskej premávke.
Interiér má civilný imidž. Vysoko situované sedadlá a nízko položená palubná doska zabezpečujúce vynikajúci výhľad síce Koleos spájajú s triedou SUV, no dizajnom, vypracovaním a komfortom si to môže pokojne rozdať s Lagunou. Napokon avíz na „civilnú“ výrobu Renaultu je až-až. Od elektronickej karty a štartovanie tlačidlom cez navigačný systém Carminat s ovládacím rozhraním na stredovom tuneli, svetelný a dažďový senzor až po kontrolu tlaku v pneumatikách.