Udalosť
Napster znova na scéne
Spoločnosť Napster sprístupnila údajne najväčší obchod s hudbou vo formáte mp3. Nová služba, ktorá ponúka viac ako šesť miliónov skladieb, je priamou výzvou pre spoločnosť Apple, ktorej patrí iTunes. Nový internetový obchod obsahuje piesne v digitálnej forme od všetkých veľkých nahrávacích spoločností, ktoré budú kompatibilné s väčšinou prenosných prehrávačov vrátane obľúbeného iPodu a iPhonu od firmy Apple. Na druhej strane väčšina zo šiestich miliónov piesní z obchodu iTunes má ochranu FairPlay DRM, ktorá zamedzuje prehrať hudbu na väčšine prehrávačoch okrem iPodu. Single na stránke Napster budú stáť 99 centov (približne dvadsať slovenských korún), celý album 9,95 dolára (zhruba dvesto korún).
Veľká časť hudobných spoločností v minulosti nebola ochotná dovoliť predávať ich produkciu cez internet bez ochrany, pretože sa obávali pirátstva. Táto situácia sa postupne mení. Riaditelia nahrávacích spoločností sa v súčasnosti boja skôr toho, že iTunes brzdí rozvíjajúci sa trh.
Webová správa
Muži v obchode
Skúsenosti s online nakupovaním má 85,9 percenta používateľov internetu, pričom v minulom roku využilo nákup cez internet 77,7 percenta internetovej populácie. Vyplýva to z výsledkov štúdie Internet a nakupovanie, ktorého zber údajov sa uskutočnil prostredníctvom internetu a špeciálneho panelu respondentov spoločnosti TNS v marci tohto roka. Podľa prieskumu nakupujú cez internet, v porovnaní s priemerom, o niečo viac muži, ľudia vo veku od 30 do 39 rokov, osoby so stredoškolským vzdelaním bez maturity, ďalej ľudia žijúci v obciach s počtom obyvateľov päť- až desaťtisíc a v mestách nad stotisíc obyvateľov.