Kreatívni ľudia veľmi neuznávajú vodcovské typy, najmä ak sú ich šéfovia menej tvoriví
Tvoriví ľudia vyžarujú, magnetizujú, fascinujú, provokujú. Vždy zaujmú a oslovia. Aj materiálne produkty, služby i idey, ktoré sú jedinečné a očarujúce, vyžarujú niečo, čo ľudí maximálne priťahuje. Ich tvorcovia a producenti majú zvyčajne viac zhodných priesečníkov. Rozhodujúci medzi nimi je spoločný menovateľ – kreativita.
Dnešný trh je nielen o zrýchľovaní, ale aj o schopnosti produkovať vyššiu pridanú hodnotu a lepšiu kvalitu. Ale na zvyšovanie pracovných výkonov, nárast prosperity, profitu, benefitov a sebarealizácie je v treťom miléniu potreba tvorivosti oveľa vyššia ako v minulosti. Hoci kreativita sa ľahšie konzumuje, ako konštruuje.
MôCŤ, VEDIEŤ, CHCIEŤ. V oblasti ľudských zdrojov je dnes veľa rozporov. Na jednej strane hovorí väčšina šéfov ľudských zdrojov, že kreatívni ľudia im na pracovisku chýbajú. Manažéri ich však často nechcú, lebo vedľa seba nepotrebujú tých, ktorí niečím vynikajú. Často takto myslia kompetentní v privátnom i v štátnom sektore.