Streda, 26. február, 2020 | Meniny má Viktor

Neskoré finále Q5

Nadvláda malých prémiových SUV z Mníchova sa definitívne končí. Po Mercedese a Volve púšťa do koridy svojho býka s označením Q5 aj Audi. Síce neskoro, ale lepšie trénovaného.

Jazdiť s ním bude možno rovnako vzrušujúce ako s kupé A5. Audi Q5 si z neho požičalo veľa – od nového usporiadania pohonného ústrojenstva až po technologicky inovatívne aktívne riadenie. Dĺžkou 4 629 milimetrov sa zaradil medzi menší Tiguan (4 457) a veľké Audi Q7 (5 086). Zároveň si vytvára odstup od BMW X3 a Mercedesu GLK.

Článok pokračuje pod video reklamou

Praktický biznis. Kokpitu dominuje trojramenný volant a široká stredová konzola z „á-päťky“. Dostal však novú generáciu multimediálneho rozhrania MMI. K technologickým finesám pribudla elektromechanická parkovacia brzda a parkovací asistent schopný samočinného pozdĺžneho parkovania. Bezpečnostné portfólio obohatil radarový tempomat, systém proti nedobrovoľnému opusteniu jazdného pruhu Lane Assis, monitorovanie slepého uhla Side assist a adaptívne svetlá v piatich režimoch. V sérii sú polohovateľné zadné operadlá a jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel páčkou v batožinovom priestore. Tak sa objem zväčší z 540 až na 1 560 litrov. Na výber je štvorvalec 2,0 TDI (125 kW) s priamym vstrekovaním common rail a jeho šesťvalcová verzia 3,0 TDI V6 (175 kW), ktorá je najvýkonnejšou modifikáciou Q5. Na stovku s ňou šprintuje za 6,5 sekundy pri priemernej spotrebe len 7,7 litra nafty. Známe naftové motory dopĺňa prepracovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI. Okrem priameho vstrekovania a prepĺňania má aj systém regulujúci zdvih ventilov. V porovnaní so starou verziou vzrástol výkon zo 147 na 155 kW pri zvýšení krútiaceho momentu z 280 až na 350 Nm. V praxi to je akcelerácia na stovku za 7,2 sekundy. Dva silnejšie motory možno kombinovať s ďalším technologickým zázrakom – sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG s možnosťou sekvenčného radenia krídelkami na stĺpiku riadenia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DCR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DCR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Hlavné správy zo Sme.sk

Kočnerovo sledovacie komando kontra sledoval niekto ďalší

Ľudia od Petra Tótha mali tajné tiene.

Miroslav Kriak na súde.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Jakuba Fila

Kto sledoval Kočnerovo komando? Bola to SIS?

Chýbajúce odpovede budú naznačovať, že nezlyhala len polícia.

Jakub Filo.

Neprehliadnite tiež

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Štátny fond tesne pred voľbami minul 11 miliónov na IT systém. Érsek sa od toho dištancuje

Kupujú nový IT systém, hoci už jeden majú, od rovnakej firmy.