Nadvláda malých prémiových SUV z Mníchova sa definitívne končí. Po Mercedese a Volve púšťa do koridy svojho býka s označením Q5 aj Audi. Síce neskoro, ale lepšie trénovaného.
Jazdiť s ním bude možno rovnako vzrušujúce ako s kupé A5. Audi Q5 si z neho požičalo veľa – od nového usporiadania pohonného ústrojenstva až po technologicky inovatívne aktívne riadenie. Dĺžkou 4 629 milimetrov sa zaradil medzi menší Tiguan (4 457) a veľké Audi Q7 (5 086). Zároveň si vytvára odstup od BMW X3 a Mercedesu GLK.
Praktický biznis. Kokpitu dominuje trojramenný volant a široká stredová konzola z „á-päťky“. Dostal však novú generáciu multimediálneho rozhrania MMI. K technologickým finesám pribudla elektromechanická parkovacia brzda a parkovací asistent schopný samočinného pozdĺžneho parkovania. Bezpečnostné portfólio obohatil radarový tempomat, systém proti nedobrovoľnému opusteniu jazdného pruhu Lane Assis, monitorovanie slepého uhla Side assist a adaptívne svetlá v piatich režimoch. V sérii sú polohovateľné zadné operadlá a jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel páčkou v batožinovom priestore. Tak sa objem zväčší z 540 až na 1 560 litrov. Na výber je štvorvalec 2,0 TDI (125 kW) s priamym vstrekovaním common rail a jeho šesťvalcová verzia 3,0 TDI V6 (175 kW), ktorá je najvýkonnejšou modifikáciou Q5. Na stovku s ňou šprintuje za 6,5 sekundy pri priemernej spotrebe len 7,7 litra nafty. Známe naftové motory dopĺňa prepracovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI. Okrem priameho vstrekovania a prepĺňania má aj systém regulujúci zdvih ventilov. V porovnaní so starou verziou vzrástol výkon zo 147 na 155 kW pri zvýšení krútiaceho momentu z 280 až na 350 Nm. V praxi to je akcelerácia na stovku za 7,2 sekundy. Dva silnejšie motory možno kombinovať s ďalším technologickým zázrakom – sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG s možnosťou sekvenčného radenia krídelkami na stĺpiku riadenia.