Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Neskoré finále Q5

Nadvláda malých prémiových SUV z Mníchova sa definitívne končí. Po Mercedese a Volve púšťa do koridy svojho býka s označením Q5 aj Audi. Síce neskoro, ale lepšie trénovaného.

Jazdiť s ním bude možno rovnako vzrušujúce ako s kupé A5. Audi Q5 si z neho požičalo veľa – od nového usporiadania pohonného ústrojenstva až po technologicky inovatívne aktívne riadenie. Dĺžkou 4 629 milimetrov sa zaradil medzi menší Tiguan (4 457) a veľké Audi Q7 (5 086). Zároveň si vytvára odstup od BMW X3 a Mercedesu GLK.

SkryťVypnúť reklamu

Praktický biznis. Kokpitu dominuje trojramenný volant a široká stredová konzola z „á-päťky“. Dostal však novú generáciu multimediálneho rozhrania MMI. K technologickým finesám pribudla elektromechanická parkovacia brzda a parkovací asistent schopný samočinného pozdĺžneho parkovania. Bezpečnostné portfólio obohatil radarový tempomat, systém proti nedobrovoľnému opusteniu jazdného pruhu Lane Assis, monitorovanie slepého uhla Side assist a adaptívne svetlá v piatich režimoch. V sérii sú polohovateľné zadné operadlá a jednoduchý systém sklápania zadných sedadiel páčkou v batožinovom priestore. Tak sa objem zväčší z 540 až na 1 560 litrov. Na výber je štvorvalec 2,0 TDI (125 kW) s priamym vstrekovaním common rail a jeho šesťvalcová verzia 3,0 TDI V6 (175 kW), ktorá je najvýkonnejšou modifikáciou Q5. Na stovku s ňou šprintuje za 6,5 sekundy pri priemernej spotrebe len 7,7 litra nafty. Známe naftové motory dopĺňa prepracovaný zážihový štvorvalec 2,0 TFSI. Okrem priameho vstrekovania a prepĺňania má aj systém regulujúci zdvih ventilov. V porovnaní so starou verziou vzrástol výkon zo 147 na 155 kW pri zvýšení krútiaceho momentu z 280 až na 350 Nm. V praxi to je akcelerácia na stovku za 7,2 sekundy. Dva silnejšie motory možno kombinovať s ďalším technologickým zázrakom – sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG s možnosťou sekvenčného radenia krídelkami na stĺpiku riadenia.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DCR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DCR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 481
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 538
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 401
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 836
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 198
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 600
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 554
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 164
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 110
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 638
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Naď očakáva, že počas víkendu otestujú aspoň tri milióny ľudí

Najväčšie problémy spôsobovali drive through odberové miesta.

celoplošné testovanie na Covid-19.
Premiér Matovič hovorí o prvých výsledkoch testovania.

Vo svete píšu o nepresných testoch aj o výzve prezidentky

Únia sa môže Slovenskom inšpirovať, ak sa projekt podarí.

Testovanie v obci Štiavnické Bane.
Sean Connery v bondovke Žiješ len dvakrát.

Neprehliadnite tiež

Môže vás firma vyhodiť, keď odmietnete ísť na test?

Firma má na výber viacero možností.

Ilustračná fotografia.
Estarházyho palác v centre Bratislavy.
Ľudia za projektom Živé pivo