aktualita
Televízna konzerva sa otvára
Zakonzervovaný slovenský televízny trh oživia už čoskoro nové televízie, ktoré majú aj iné ambície, ako ťahať z divákov peniaze pri pokútnych SMS hrách alebo fundovaných veštbách. Okrem známeho plánu Slovenskej televízie spustiť k olympiáde športovú Trojku ohlásila prípravu nového okruhu aj komerčná televízia Joj.
Nový kanál chce druhá najsledovanejšia komerčná stanica spustiť na jeseň tohto roka pod názvom Joj Plus. Po vzore českej Novy, ktorá prevádzkuje tematický program Nova Cinema, bude aj dcéra TV Joj zameraná na filmy.
Tematické kanály nebudú pre STV ani pre Joj zlatou baňou. Verejnoprávna televízia nemôže využiť komerčný potenciál práve preto, lebo je financovaná z verejných zdrojov – poplatkov divákov. Zo zákona môže venovať len tri percentá vysielacieho času reklame. Reklamné príjmy preto zrejme nepokryjú ani polovicu ročného rozpočtu naplánovaného na približne dvesto miliónov korún.