Ešte pred niekoľkými rokmi sa ľudia na otvorenie každého nového hypermarketu tešili ako na Vianoce. Boli ochotní čakať aj niekoľko hodín v rade, aby mohli nakúpiť v prvý deň jeho otvorenia za špeciálne uvádzacie ceny, a nevedeli si vynachváliť výhody obrovských obchodov. Dnes je na Slovensku takmer sto hypermarketov, ktoré dopĺňajú stovky veľkých supermarketov a desiatky diskontných predajní. Všetky vraj ponúkajú len tú najvyššiu kvalitu za najlepšie ceny. Teda aspoň to tak tvrdia. Nie všetci ľudia sú však z toho nadšení.
Prvé vytriezvenie z príchodu hypermarketov na Slovensku prišlo 3. januára v roku 2005. Carrefour vtedy ponúkol obrovské novoročné zľavy. Ceny znížené až o 95-percent prilákali tisíce ľudí. Štyri hypermarkety boli niekoľko hodín pred otvorením v obliehaní. Ľudia obsadili nielen bezprostredné okolie obchodov, ale aj okolité cesty, ktoré sa stali neprejazdnými. Čakali len na to, kedy sa otvoria dvere. Následne vtrhli do obchodov stovky ľudí a pretekali sa v honbe za akciovým tovarom.
Až pri pultoch zistili, že viaceré vysnívané zľavy boli len na papieri. „Ak sa nakupujúcim náhodou podarilo nájsť tovar v regáloch, mal často vyššiu cenu ako v reklame a dokonca pri pokladnici zaplatili ešte viac,“ opisovala vtedy pre agentúru SITA priebeh výpredajov riaditeľka Slovenskej obchodnej inšpekcie Nadežda Machútová. Inšpektori zistili, že desiatky vecí sa nachádzali len v jednom zo štyroch obchodov, vymyslené boli aj pôvodné vysoké ceny výrobkov.