Vo Viedni vyhral Adidas
Hoci je športový majster futbalového šampionátu Euro 2008 zatiaľ neznámy, Adidas už svoje víťazstvo oznámil. Na tlačovej konferencii vo Viedni šéf firmy Herbert Hainer vyhlásil, že tento rok je pre firmu najlepší v celej jej histórii. Už teraz je jasné, že Adidas prekročí svoj ročný plán na predaj tovaru súvisiaceho s futbalom. A posilní si tiež pozíciu na najdôležitejších európskych trhoch. Informoval o tom spravodajský server Bloomberg.
Adidas je po Nike druhým najväčším výrobcom športového tovaru na svete. Je sponzorom majstrovstiev Európy vo futbale, ktoré aktuálne prebiehajú v Rakúsku a vo Švajčiarsku. Dodáva tiež dresy pre tímy Grécka, Francúzska, Nemecka, Rumunska a Španielska. Príjmy zo šampionátu sú v tomto roku o polovicu vyššie než počas posledných európskych majstrovstiev v roku 2004. O desať percent tiež prekročili príjmy z futbalových majstrovstiev sveta spred dvoch rokov.
Adidas predpokladal príjmy z predaja lôpt a športového oblečenia vo výške 1,2 miliardy eur a už teraz prekročil 80 percent tohto plánu. H. Hainer uviedol, že firma predala v Európe šesť miliónov lôpt a 1,5 milióna tričiek súvisiacich s futbalovými majstrovstvami. Šéf koncernu tiež vo Viedni pripomenul, že Adidas očakáva zisk najmenej 15 percent, pričom marketingové náklady neprekročia 13 percent minuloročného predaja.