Slováci sú milí a vzdelaní, aj preto sa dobre „predávajú“
Andrea Chovancová je perfekcionistka. Keď sa do vecí pustí, chce ich robiť čo najlepšie. V Slovenskej agentúre pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) dnes predáva Slovensko zahraničným investorom. Šarmantne riadi ľudí i investičné projekty zo zahraničia, rokuje s top manažérmi svetových spoločnosti a vie, ako ich pre slovenský biznis získať.
Už na gymnáziu sa ambicióznej študentke Andrei Chovancovej darilo vo všetkých predmetoch, a preto sa ťažko rozhodovala pri výbere vysokej školy. Srdce ju napokon pritiahlo k medzinárodným vzťahom na Ekonomickej univerzite v Bratislave a k práci projektovej manažérky, ktorú by nemenila. „Nemohla by som robiť monotónnu prácu, kde by som nemala priestor na sebarealizáciu. Ekonómiu som si vybrala preto, lebo má široký záber – od finančných analýz cez dynamický marketing až po medzinárodné hospodárske vzťahy, kde môžem uplatniť aj cudzie jazyky,“ hovorí Andrea, ktorá svoju voľbu neľutuje. Dnes sebavedomo riadi tím projektových manažérov v agentúre SARIO a takmer dvesto investičných projektov.
STÁŽ AKO KARIÉRNA VSTUPENKA. Do destinácie „úspešná kariéra“ získala Andrea cestovný lístok už ako vysokoškoláčka v USA, počas programu Work and Travel. Drive, mix národností a s ním súvisiaca sila americkej ekonomiky ju uchvátili. „V USA som sa stretla s rôznymi ľuďmi i prístupmi k práci. Udivovalo ma, že podnikateľ v Spojených štátoch nebol niekto, kto len viedol zamestnancov, ale človek, ktorý často priložil sám ruku k dielu a klienta staval vo svojom biznise na prvé miesto. U nás sa služby síce zlepšujú, ale ešte stále prístup k zákazníkovi nie je taký ako v západnej Európe či v USA.“