Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Reklama a médiá

Aktualita

YouTube zatiaľ nenapĺňa Google hrdosťou

Keď sa internetový gigant Google v roku 2006 spojil s mladou hviezdou webu YouTube, online biznis čakal, čo vzíde z jedného z najdrahších obchodov na svetovej sieti. Líder na poli vyhľadávania a kontextovej reklamy Google zaplatil za videoportál 1,7 miliardy dolárov. Vysokú sumu nedal za fungujúci biznis model, ale za obrovskú popularitu video- servera. Ako zarobiť na sčasti amatérskych, sčasti profesionálnych videách, vtedy sám netušil. Nad návštevnosťou YouTube si Google lámať hlavu nemusí ani v polovici roka 2008. Tá naďalej rastie do výšin. Ako však zistil Wall Street Journal, z obchodného hľadiska videostránka nenapĺňa predstavy majiteľov.

SkryťVypnúť reklamu

Nie že by inzertné príjmy na YouTube nerástli. Kým pred dvoma rokmi, keď Google stránku kúpil, zarobil server 15 miliónov dolárov, tento rok to bude podľa Wall Street Journalu okolo dvesto miliónov. Vzhľadom na rast návštevnosti a podiel na trhu online videa však manažment Googlu očakával viac.

Jeden z dôvodov, prečo video napriek jeho rastúcemu významu nevynáša rovnako dobre ako iné reklamné formáty na webe, je tolerancia používateľov. Internetové spoločnosti, používatelia a inzerenti ešte nenašli kompromis o formáte, ktorý je efektívny a zároveň neruší. Podľa Wall Street Journalu si zadávatelia najviac pochvaľujú účinnosť takzvaných pre- -roll a post-roll spotov – videoreklám, ktoré sa prehrajú pred alebo po spustení samotného klipu, ktorý chcú používatelia vidieť. Takejto reklame sa totiž návštevníci nevyhnú. A práve preto majú voči nej aj najväčšiu averziu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DEH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 469
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 859
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 351
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 069
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 790
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 323
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 457
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 520
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 250
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 016
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
Nový prezident USA Joe Biden.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump nikomu nechýbal, Biden je prezident

Biden nesľuboval, že Ameriku urobí znovu veľkou. Mal prosbu.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ilustračná fotografia z MS v hokeji.

Neprehliadnite tiež

SACR lákala zahraničných turistov na Slovensko.
Letecký pohľad na Bratislavu.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Štefan Holý.
EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Fiktívne faktúry, predaj bez bločku, karusely. Ako sa podvádza s DPH?

DPH prinesie do štátnej kasy viac ako 6 miliárd eur.

Ilustračné foto.