Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Reklama a médiá

Aktualita

YouTube zatiaľ nenapĺňa Google hrdosťou

Keď sa internetový gigant Google v roku 2006 spojil s mladou hviezdou webu YouTube, online biznis čakal, čo vzíde z jedného z najdrahších obchodov na svetovej sieti. Líder na poli vyhľadávania a kontextovej reklamy Google zaplatil za videoportál 1,7 miliardy dolárov. Vysokú sumu nedal za fungujúci biznis model, ale za obrovskú popularitu video- servera. Ako zarobiť na sčasti amatérskych, sčasti profesionálnych videách, vtedy sám netušil. Nad návštevnosťou YouTube si Google lámať hlavu nemusí ani v polovici roka 2008. Tá naďalej rastie do výšin. Ako však zistil Wall Street Journal, z obchodného hľadiska videostránka nenapĺňa predstavy majiteľov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nie že by inzertné príjmy na YouTube nerástli. Kým pred dvoma rokmi, keď Google stránku kúpil, zarobil server 15 miliónov dolárov, tento rok to bude podľa Wall Street Journalu okolo dvesto miliónov. Vzhľadom na rast návštevnosti a podiel na trhu online videa však manažment Googlu očakával viac.

Jeden z dôvodov, prečo video napriek jeho rastúcemu významu nevynáša rovnako dobre ako iné reklamné formáty na webe, je tolerancia používateľov. Internetové spoločnosti, používatelia a inzerenti ešte nenašli kompromis o formáte, ktorý je efektívny a zároveň neruší. Podľa Wall Street Journalu si zadávatelia najviac pochvaľujú účinnosť takzvaných pre- -roll a post-roll spotov – videoreklám, ktoré sa prehrajú pred alebo po spustení samotného klipu, ktorý chcú používatelia vidieť. Takejto reklame sa totiž návštevníci nevyhnú. A práve preto majú voči nej aj najväčšiu averziu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DEH na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DEH na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Nestarnú, ale dozrievajú
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 14 987
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 103
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 807
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 550
  5. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 8 124
  6. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 783
  7. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 627
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 415
  9. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 021
  10. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 6 700

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Ako o Gorile klamal Dobroslav Trnka

Mal nahrávku a tvrdil, že neexistuje.

Dobroslav Trnka
Autorská strana Ondreja Podstupku

Pre televíziu a technológie sa začína zlatá doba temna

Hranice medzi tvorcom obsahu a technologickou firmou sa stierajú.

Tim Cook potichu premenil Apple z technologickej firmy na poskytovateľa digitálnych služieb.

Minúta po minúte: Johnson požiada Úniu o odklad brexitu

Britský premiér po prehratom hlasovaní odmietal poslal list Únii.

Britský premiér Boris Johnson v parlamente.

Neprehliadnite tiež