Na prvý pohľad to už zďaleka nie je taký šok ako v roku 2002, keď BMW obrátilo svojou sedmičkou naruby automobilový svet. Nová vlajková loď z Mníchova sa totiž zbavila kontroverzného dizajnu. Ale to, čo skrýva vo svojich útrobách, možno opäť nazvať revolúciou.
Nová sedmička ponúka v súčasnosti to, čo je najviac trendy. Tak výrazný „šport-epíl“ sme v triede prestížnych limuzín azda ešte nevideli. Dlhá predná kapota, kratučký predný previs a silueta kabíny posunutá smerom vzad evokuje línie kupé. To však neznamená ústup od základných hodnôt. Práve naopak. Táto dynamická limuzína ponúka priestor a komfort ako nikdy predtým. Veď do dĺžky pribudli viac ako tri a na rázvore až osem centimetrov. Šírkou 1 902 mm prekonáva všetkých priamych konkurentov.
Vodič opäť kráľ. Interiér je akousi kombináciou najnovších štylistických prvkov, prezentovaných napríklad BMW X6 a tým, čo bolo pre BMW v minulosti samozrejmosťou. Kokpit je totiž opäť orientovaný na vodiča a má viac športový štýl. Stredová konzola evokujúca luxusný nábytok je minulosťou. Namiesto odkladacích priestorov tu zaujali pozíciu klimatizácia a vybrané prvky audiosústavy. To zároveň znamená mierny ústup od priveľmi komplikovaného ovládacieho systému iDrive. V novej podobe sa predstavuje s menším počtom funkcií, no o to väčšou intuitívnosťou. Dopriať si budú môcť aj cestujúci na zadných sedadlách. Tí dostali navyše možnosť individuálneho nastavovania sedadiel v rozmedzí 70 mm a možnosť úpravy sklonu operadiel. Pochopiteľne, v ponuke nebude chýbať predĺžená verzia Long. V portfóliu luxusných prvkov pribudla štvorzónová klimatizácia či multimediálne systémy, využívajúce výhody vstavaného pevného disku s kapacitou od 8 do 40 Gb a navigačný systém s 3D zobrazením.