Rok 1968 nám priniesol výdobytky, bez akých si nevieme a ani nechceme predstaviť život
Čo nám hovorí rok 1968? Pre mnohých je to najmä Pražská jar a sovietske tanky v Československu. Z pamäti sa však derie aj zmes heslovitých odpovedí: sex, drogy, Beatles, Jimi Hendrix, deti kvetov, alternatívna kultúra, ale aj študentské demonštrácie v európskych metropolách, atentáty na Martina Luthera Kinga a Roberta Kennedyho, vietnamská vojna, protivojnové pochody, emancipačné úsilia či environmentalisti.
Celá Európa, ktorej obnova po druhej svetovej vojne prebiehala závratným tempom, ale aj USA s Kanadou prežívali po roku 1945 dekádu vysokej pôrodnosti. Takzvaná generácia baby boomers vyrastala v prostredí rastúcej prosperity. Hoci videla (najmä v západnej Európe), ako tvrdo musela drieť rodičovská generácia, nevypestovala si už také pracovné návyky. Nebola k tomu nútená. Naopak, rodičia sa zvykli predháňať v tom, koľko jej dožičia prostriedkov a príležitostí na vychutnávanie si bezstarostného detstva.
Na americkej strane Atlantiku nebola žičlivosť voči potomstvu o nič menšia. Mienkotvornou sa stala stredná generácia a jej spotrebiteľské návyky formoval čoraz rafinovanejší marketingový priemysel. Ten sa rýchlo naučil ovládať primárny nástroj svojho pôsobenia – televíziu. Televíznych kanálov bolo len zopár a generácia detí baby boomu sa dala pomerne jednoducho mediálne ovplyvňovať.