Volkswagen nešetrí superlatívmi. Šiesta generácia Golfu má vytvoriť nepremožiteľný etalón triedy! Je však nový Golf skutočne nový? Pôvodne veľkorysý projekt nastupujúcej „šestky“ bol totiž počas vývoja zoškrtaný „len“ na rozsiahlu inováciu.
Nemusí to byť hendikep. Európska ikona nižšej strednej triedy si počas svojho života udržiavala dobrú technickú kondíciu. Konkurencia sa tiež nijak nesnažila prekonať Golf náročnými technickými riešeniami. Viacprvková zadná náprava, preplňované motory s priamym vstrekovaním či prevodovky DSG v Golfe V teda ešte nestihli ani len zostarnúť. A tak sa vo Wolfsburgu zamerali na zlepšenie toho najlepšieho.
Optická kamufláž. Vidno to na vzhľade. Volkswagen síce zatiaľ tají presné rozmery, no proporčná príbuznosť s päťkou je zrejmá. Skelet kabíny či okná sú s najväčšou pravdepodobnosťou identické. O nový look sa starajú skôr optické triky. Predná lamelová maska inšpirovaná novým Sciroccom, mohutný zadný stĺpik „odkukaný“ z Golfu IV, nezvyklo široké zadné reflektory pripomínajúce Touareg či výrazné prelisy nad prahmi. Golfu to celé prepožičiava atletickejší a menej robustný vzhľad než v minulosti. Vyzerá širší, nižší a stabilnejší. Aj vzhľad interiéru je menej chladný. Napriek tomu, že palubná doska pochádza z päťky, je vyzbrojená novou generáciou klimatizácií a audiosústav známych z Passatu CC či Škody Superb. Ovládače okien a zrkadiel sa presťahovali do výhodnejšej polohy na vnútorných držadlách kľučiek dverí. V bezpečnostnom portfóliu pribudlo sedem airbagov vrátane kolenného a signalizácia nezapnutých pásov aj na zadných sedadlách. Volkswagen sľubuje tiež posádke excelentný akustický komfort, ktorý je výsledkom lepšej aerodynamiky a odhlučnenia.