aktualita
Nula promile v reklame
Ak sa aj na Slovensko privalí nová regulačná vlna z Nemecka, Pohoda si bude musieť hľadať náhradu za bažanta, futbalová liga nový prívlastok a médiá zháňať výpadok vo výške miliónov korún pre zákaz reklamy na alkohol. V boji proti čoraz mladším pacientom končiacim v nemocnici v stave opitosti chce takýto návrh už na jeseň predstaviť splnomocnenkyňa pre otázky drogových závislostí Sabine Bätzingová z radov sociálnych demokratov.
Iniciatíva na obmedzenie alkoholických nápojov prichádza od Národnej rady pre drogy a závislosti, ktorá podobne ako v prípade tabaku obviňuje médiá a reklamu z propagácie konzumácie omamných látok. A zákaz požaduje preto, lebo inzercia na alkohol sa dá zrušiť jednoducho a efektne obyčajným zákonom. Na rozdiel od snahy zmeniť spoločenské tradície či výchovu v rodinách.
Obmedzenie reklamy na alkohol ešte nejestvuje v jasne sformulovanej verzii. Rada pre drogy a závislosti žiada jej úplný zákaz v médiách, vrátane sponzoringu. Vykázanie dôležitého odvetvia inzerentov tak môžu pocítiť nielen televízia, tlač či kiná, ale aj športové kluby či organizátori hudobných a iných kultúrnych podujatí. Podľa nemeckého magazínu Sponsors by športovci mohli pri zavedení zákazu propagácie alkoholu prísť o tristo miliónov eur, ktoré v súčasnosti dostávajú za viditeľné nosenie značiek na oblečení. O sponzora by prišiel napríklad aj futbalový štadión Veltins Arena, ktorý nesie značku piva od roku 2005.