Predtým bolo na trhu viac ľudí a menej práce, ale teraz už chýbajú najmä ľudia
Zo všetkých najhoršia je preňho predstava, že by sa raz musel postaviť pred ľudí vo firme a povedať im: Chlapci, choďte domov, dnes pre vás nemám prácu. Pre bratislavského podnikateľa Jozefa Hriňáka sú jeho deťmi firma a jej zamestnanci, vychoval ich, stará sa o nich, cíti k nim zodpovednosť.
Doma je jedna rodina a firma je druhá. Mám tolerantnú manželku, pretože môj pracovný deň sa začína o pol siedmej a končí sa niekedy aj o pol jedenástej. Keďže som sa na to dal, musí to byť aj môj koníček. A skutočne je to môj koníček. Pre prácu žijem.
Najťažšie je vybudovať si dobré meno. V prvom rade treba presvedčiť zamestnancov, aby veci urobili tak, ako to chceme a ako si to odberateľ predstavuje. Nie je jednoduché vychovať si dobrých odborníkov. Baťa mal príslovie: Po prvé odberateľ má vždy pravdu a po druhé, keď odberateľ nemá pravdu, platí prvý bod. Odberateľovi musíme vychádzať v ústrety, aj keď má niekedy nezmyselné požiadavky. Niekedy hráme aj diplomaticky, ale zároveň korektne. Nemôžeme sľúbiť niečo, čo nie sme schopní dodržať. V investičnej výstavbe je vždy dôležitá diplomacia. Samozrejme, spolu s kvalitnou prácou, dodržanými termínmi, dobrým odovzdávaním dokumentácie. Tým sme si vytvorili veľmi dobrý vzťah so zákazníkmi a s každým novým si ho vieme vytvoriť. Keď je nový zákazník, tak som projektový manažér vždy ja, takže vzťah v prvom rade vybudujem ja. Takto sme sa stali spoľahlivou organizáciou.