Aktívny obchodník 3. časť
Daniel Rušar je obchodný školitel a publicista. Profit prináša jeho minipríbeh: Prvý kontakt s klientom.
„Mám na vás päť minút!“ zdraví ťa nahlas zo schodov. Stojíš na recepcii. Kývneš hlavou ku klientovi, registruješ, že ti práve skracuje stretnutie o päťdesiatpäť minút. Beží ti čas. Ako v tímbildingovej hre.
Vstupuješ do cudzieho teritória, potrebuješ silný úvod: Odfajč! Hocijaký. „Irónia je skrytá agresia.“ Na svojom diári máš napísanú vetu, ktorú raz povedala psychologička v tvojej obľúbenej televízii. Odvtedy odfajč používaš cielene. Teraz? Alebo zahrievacie témy? Ťahák s osobnými otázkami na úvod mačkáš do gule rovnako ako každý vnútrofiremný oznam od šéfov. Rozhliadaš sa po koši. Alebo dvojstreľba termínov? „Kedy inokedy, tento týždeň alebo budúci?“ Potrebuješ to vypáliť tým istým tónom hlasu, akým bol klientov rozkaz. Alebo vetu tvojho syna „ja mám tiež málo času“, keď ho slušne žiadaš o upratanie svojej izby? Zvyčajne ťa to podráždi. Navyše, veta s časom je klišé, aj tvoj syn to skoro pochopí. Alebo v tejto chvíli potrebuješ poradiť? Zavolaj na mobil toho, kto ti vie vždy poradiť, krátko popíš situáciu. (Keď to nezoberie, rozhodni sa sám.) Alebo predychávaš?