Vectra má najlepšie roky dávno za sebou. Opel preto uzatvára jej kapitolu. Proti Passatu či Mondeu nasadzuje celkom novú zbraň – Insigniu, ktorá by si mohla získať aj zákazníkov z vyššej triedy.
Nástupkyňa Vectry mení azda všetko, čo sa dá – od techniky až po názov a logo. Meno si požičala od štúdie atraktívneho kupé Insignia, predstavenej v Ženeve v roku 2003, a na prednej maske nesie reštylizovaný blesk umiestnený v honosnej chrómovej lište. Spojitostí s konceptom je však viac. Aj sériová podoba prichádza s módnou športovou siluetou a efektným bočným prelisom, ktorý sa má stať neskôr novým štylistickým prvkom všetkých modelov z Russelsheimu.
Väčšia a luxusnejšia. Fakt, že Insignia sa rodila na čistom hárku papiera a s veľkými ambíciami, potvrdzujú už jej rozmery. Sedan aj päťdverový liftback majú na dĺžku 4 830 milimetrov, čo je 22 centimetrov navyše (!) oproti minulosti a na chlp presne toľko, koľko meria velikán triedy – Ford Mondeo. Na šírke pribudlo šesť a na výške štyri centimetre. Mohla by si tak získať aj zákazníkov z vyššej triedy.