Aktívny obchodník 5. časť
Odborný školiteľ Daniel Rušar píše pre Profit mikropoviedky z prostredia obchodných rokovaní. Tentoraz: Ako aktívne počúvať.
Meniť návyky je pre teba ťažké. Dobre vieš, že počas aktívneho počúvania sa máš sústrediť výlučne na zákazníka a nie na seba, ani na inú činnosť. Nemáš klientov prerušovať svojimi zážitkami (sľúbil si si, že to neurobíš), menej moralizovať, aj pocity druhej strany máš brať rovnako vážne (aspoň sa o to snažíš).
Sú veci, na ktoré máš dar – šoférovanie firemného auta, telefonovanie, futbal, povzbudzovanie syna, ale pri technikách načúvania máš ešte stále čo vylepšovať. To uznávaš. Aj keď vo svojich osvedčených postupoch cítiš istotu. Veď je čudné opakovať výrazy, ktoré klienti už raz povedali! Nedokončovať ich vety, keď už vopred vieš, čo príde?! Prečo máš za klientov zhŕňať ich myšlienky?! Vedia to spraviť aj sami. Sumarizujú oni za teba? Čo získaš vetou „vidím, že ste nahnevaná“, keď je klientka vytočená do maxima?! Navyše, je to jej problém, ty sa nemôžeš správať ako amatérsky psychológ. K tým neprístupným klientom si chceš pripísať písmeno F, ako „do Frasa“.