Pondelok, 17. február, 2020 | Meniny má Miloslava

Na breh prídu ľudia, za nimi aj peniaze

Marketingová hodnota vodného slalomu už nebude nikdy vyššia ako teraz, po zisku troch zlatých z olympiády

Seniorská reprezentácia sa nemôže sťažovať takmer na nič, ostatné tímy, kluby a mládežnícky šport živoria

Ak by trénermi zvyčajne neboli rodičia športovcov, nemáme Martikána ani Hochschornerovcov Richard Galovič

Šport má dva póly. Amatérsky a profesionálny. Je to zábava i biznis. Je súčasťou kultúry a zároveň i priemyslu, je plný emócií i chladnej kalkulácie. Takmer všetci ho majú radi a takmer nik nevie, ako doň pritiahnuť peniaze.

Článok pokračuje pod video reklamou

Richard Galovič je manažérom slovenskej reprezentácie vo vodnom slalome. V prvý septembrový víkend pôsobil chvíľami ako manažér zemegule, vo výraze tváre sa mu striedalo nadšenie a zúfalstvo. V jednej ruke držal telefón, v druhej mal vysielačku. Celé vzrušenie spôsobili preteky Autopolis Slovak Open, jedno z piatich podujatí World Series (Austrália, Slovensko, Slovinsko, Nemecko, USA). Svetová séria je tak trocha trucpodnik k Svetovému poháru. World Series sú jediné komerčné vodnoslalomárske preteky, možno jediná cesta, ako dostať peniaze do vodného slalomu.

„Peniaze sú, samozrejme, dôležité, ale nemyslím si, že je to najdôležitejší aspekt. Dôležitejšie je, aby mal divák možnosť vidieť na vode svetovú špičku. Vodný slalom je na troch posledných olympiádach v štatistike televíznej sledovanosti tretím najsledovanejším športom. Cieľom týchto pretekov je dostať k vode diváka, poskytnúť mu úžasné divadlo,“ vysvetľuje R. Galovič a pripomína, že táto sledovanosť má veľký význam, lebo televízia prinajmenšom vysvetlila pravidlá, vyvolala záujem. Naživo je to ešte vzrušujúcejší zážitok. „Ak sa nám podarí dostať divákov do slalomárskych areálov, komercializácia príde sama. S rastúcim počtom divákov stúpa cena športu a celé prostredie začína byť zaujímavé aj komerčne,“ uzatvára.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DHF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vy strácate gastráče? S kartou CALLIO BONSY je tomu koniec
  2. Tesco darovalo rekordné množstvo potravín
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  4. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  5. Darujte od srdca pre rozum
  6. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  7. Oplatí sa investovať do lepších svetiel?
  8. Získajte výnos až 15 % ročne
  9. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili
  10. Kvízová hra o Gorile :) volebnú noc osvieži, po voľbách nesklame
  1. Móda roku 2020: Ktoré kúsky ostávajú in?
  2. Tesco darovalo rekordné množstvo potravín
  3. Liptov in wintertime
  4. Gambrinus skončil s výrobou piva v plastových fľašiach
  5. Ako môže prežiť umenie v Žiline?
  6. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  7. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  8. Ani úrazy zubov neohrozia prípravy na ples, svadbu či rokovanie
  9. Poklepanie základného kameňa viacúčelovej športovej haly na EUBA
  10. EXIMBANKA SR prináša ďalšie možnosti pre Vaše rozvojové projekty
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 459
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 16 601
  3. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 8 922
  4. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 8 133
  5. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 8 019
  6. SME proti extrémizmu na školách 6 650
  7. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 6 331
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 6 233
  9. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 6 061
  10. Zimná dovolenka: Doprajte si slnko a pohodu v Egypte 5 992

Hlavné správy zo Sme.sk

Je to ako manželstvo. Vlhovci sa dohodli s Magonim

Slovenka povedala, že ho potrebuje.

Petra Vlhová s Liviom Magonim.
Bývalá ombudsmanka a kandidátka PS/Spolu do parlamentu Jana Dubovcová.
AUTORSKÁ STRANA SAMUELA MARCA

Neuveriteľne smutný príbeh Harabina (píše Samo Marec)

Čo, ak nie toto, je definíciou zlého človeka?

Na snímke prezidentský kandidát Štefan Harabin počas predstavenia loga, sloganu a programu v Bratislave 28. januára 2019.
Cynická obluda

Kotlebovci si pochvaľujú EÚ

Pozrite ich - spokojní občania Európskej únie, naplno využívajúci elementy, ktoré nám sem vnútili z Bruselu.

Neprehliadnite tiež

KOMENTÁR EDUARDA ŽITŇANSKÉHO

Diaľnice zadarmo sú nezmysel a zlomyseľnosť

Ide najmä o položenie nášľapnej míny pre vládu budúcu.