Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Na breh prídu ľudia, za nimi aj peniaze

Marketingová hodnota vodného slalomu už nebude nikdy vyššia ako teraz, po zisku troch zlatých z olympiády

Seniorská reprezentácia sa nemôže sťažovať takmer na nič, ostatné tímy, kluby a mládežnícky šport živoria

Ak by trénermi zvyčajne neboli rodičia športovcov, nemáme Martikána ani Hochschornerovcov Richard Galovič

Šport má dva póly. Amatérsky a profesionálny. Je to zábava i biznis. Je súčasťou kultúry a zároveň i priemyslu, je plný emócií i chladnej kalkulácie. Takmer všetci ho majú radi a takmer nik nevie, ako doň pritiahnuť peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Richard Galovič je manažérom slovenskej reprezentácie vo vodnom slalome. V prvý septembrový víkend pôsobil chvíľami ako manažér zemegule, vo výraze tváre sa mu striedalo nadšenie a zúfalstvo. V jednej ruke držal telefón, v druhej mal vysielačku. Celé vzrušenie spôsobili preteky Autopolis Slovak Open, jedno z piatich podujatí World Series (Austrália, Slovensko, Slovinsko, Nemecko, USA). Svetová séria je tak trocha trucpodnik k Svetovému poháru. World Series sú jediné komerčné vodnoslalomárske preteky, možno jediná cesta, ako dostať peniaze do vodného slalomu.

„Peniaze sú, samozrejme, dôležité, ale nemyslím si, že je to najdôležitejší aspekt. Dôležitejšie je, aby mal divák možnosť vidieť na vode svetovú špičku. Vodný slalom je na troch posledných olympiádach v štatistike televíznej sledovanosti tretím najsledovanejším športom. Cieľom týchto pretekov je dostať k vode diváka, poskytnúť mu úžasné divadlo,“ vysvetľuje R. Galovič a pripomína, že táto sledovanosť má veľký význam, lebo televízia prinajmenšom vysvetlila pravidlá, vyvolala záujem. Naživo je to ešte vzrušujúcejší zážitok. „Ak sa nám podarí dostať divákov do slalomárskych areálov, komercializácia príde sama. S rastúcim počtom divákov stúpa cena športu a celé prostredie začína byť zaujímavé aj komerčne,“ uzatvára.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DHF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  1. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  5. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Keď ekológia spája
  8. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  9. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 277
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 137
  3. Od Česka až po Jadran 3 866
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 418
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 268
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 115
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 965
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 731
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 190
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rokovať o Mikulcovi a policajnom prezidentovi Kovaříkovi žiada Sme rodina.


8 h
Zuzana Rehák Štefečeková na OH Tokio 2020 / 2021.

Olympiáda pokračuje šiestym dňom.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Zakladatelia firmy Boataround Pavel Přibiš a Jana Escher

Boataround má v ponuke 16-tisíc lodí.


1. júl
Developer Peter Valach.

Majetky VAV investu boli rozsiahle.


25. júl
Pestovanie paradajok na farme Oremus.

Pestovatelia sa púšťajú do nových projektov.


23. júl
Pestovanie paradajok na farme Oremus.

Pestovatelia sa púšťajú do nových projektov.


23. júl