Marketingová hodnota vodného slalomu už nebude nikdy vyššia ako teraz, po zisku troch zlatých z olympiády
Seniorská reprezentácia sa nemôže sťažovať takmer na nič, ostatné tímy, kluby a mládežnícky šport živoria
Ak by trénermi zvyčajne neboli rodičia športovcov, nemáme Martikána ani Hochschornerovcov Richard Galovič
Šport má dva póly. Amatérsky a profesionálny. Je to zábava i biznis. Je súčasťou kultúry a zároveň i priemyslu, je plný emócií i chladnej kalkulácie. Takmer všetci ho majú radi a takmer nik nevie, ako doň pritiahnuť peniaze.
Richard Galovič je manažérom slovenskej reprezentácie vo vodnom slalome. V prvý septembrový víkend pôsobil chvíľami ako manažér zemegule, vo výraze tváre sa mu striedalo nadšenie a zúfalstvo. V jednej ruke držal telefón, v druhej mal vysielačku. Celé vzrušenie spôsobili preteky Autopolis Slovak Open, jedno z piatich podujatí World Series (Austrália, Slovensko, Slovinsko, Nemecko, USA). Svetová séria je tak trocha trucpodnik k Svetovému poháru. World Series sú jediné komerčné vodnoslalomárske preteky, možno jediná cesta, ako dostať peniaze do vodného slalomu.
„Peniaze sú, samozrejme, dôležité, ale nemyslím si, že je to najdôležitejší aspekt. Dôležitejšie je, aby mal divák možnosť vidieť na vode svetovú špičku. Vodný slalom je na troch posledných olympiádach v štatistike televíznej sledovanosti tretím najsledovanejším športom. Cieľom týchto pretekov je dostať k vode diváka, poskytnúť mu úžasné divadlo,“ vysvetľuje R. Galovič a pripomína, že táto sledovanosť má veľký význam, lebo televízia prinajmenšom vysvetlila pravidlá, vyvolala záujem. Naživo je to ešte vzrušujúcejší zážitok. „Ak sa nám podarí dostať divákov do slalomárskych areálov, komercializácia príde sama. S rastúcim počtom divákov stúpa cena športu a celé prostredie začína byť zaujímavé aj komerčne,“ uzatvára.