Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Na breh prídu ľudia, za nimi aj peniaze

Marketingová hodnota vodného slalomu už nebude nikdy vyššia ako teraz, po zisku troch zlatých z olympiády

Seniorská reprezentácia sa nemôže sťažovať takmer na nič, ostatné tímy, kluby a mládežnícky šport živoria

Ak by trénermi zvyčajne neboli rodičia športovcov, nemáme Martikána ani Hochschornerovcov Richard Galovič

Šport má dva póly. Amatérsky a profesionálny. Je to zábava i biznis. Je súčasťou kultúry a zároveň i priemyslu, je plný emócií i chladnej kalkulácie. Takmer všetci ho majú radi a takmer nik nevie, ako doň pritiahnuť peniaze.

SkryťVypnúť reklamu

Richard Galovič je manažérom slovenskej reprezentácie vo vodnom slalome. V prvý septembrový víkend pôsobil chvíľami ako manažér zemegule, vo výraze tváre sa mu striedalo nadšenie a zúfalstvo. V jednej ruke držal telefón, v druhej mal vysielačku. Celé vzrušenie spôsobili preteky Autopolis Slovak Open, jedno z piatich podujatí World Series (Austrália, Slovensko, Slovinsko, Nemecko, USA). Svetová séria je tak trocha trucpodnik k Svetovému poháru. World Series sú jediné komerčné vodnoslalomárske preteky, možno jediná cesta, ako dostať peniaze do vodného slalomu.

„Peniaze sú, samozrejme, dôležité, ale nemyslím si, že je to najdôležitejší aspekt. Dôležitejšie je, aby mal divák možnosť vidieť na vode svetovú špičku. Vodný slalom je na troch posledných olympiádach v štatistike televíznej sledovanosti tretím najsledovanejším športom. Cieľom týchto pretekov je dostať k vode diváka, poskytnúť mu úžasné divadlo,“ vysvetľuje R. Galovič a pripomína, že táto sledovanosť má veľký význam, lebo televízia prinajmenšom vysvetlila pravidlá, vyvolala záujem. Naživo je to ešte vzrušujúcejší zážitok. „Ak sa nám podarí dostať divákov do slalomárskych areálov, komercializácia príde sama. S rastúcim počtom divákov stúpa cena športu a celé prostredie začína byť zaujímavé aj komerčne,“ uzatvára.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4DHF na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4DHF na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 530
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 936
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 387
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 096
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 816
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 317
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 479
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 545
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 277
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 002
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

SACR lákala zahraničných turistov na Slovensko.
Letecký pohľad na Bratislavu.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Štefan Holý.
EKONÓMIA ĽUDSKOU REČOU

Fiktívne faktúry, predaj bez bločku, karusely. Ako sa podvádza s DPH?

DPH prinesie do štátnej kasy viac ako 6 miliárd eur.

Ilustračné foto.