Pol roka po svetovej premiére prichádza Ford na trh s novou generáciou Fiesty. Tá akoby vypadla z oka štúdii Verve, predstavenej pred rokom na renomovanom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Nie je tajomstvom, že nová Fiesta má mnoho spoločného so sesterskou Mazdou 2. Napriek úplne autonómnemu dizajnu si z nej okrem techniky požičala aj základnú konštrukčnú filozofiu. Pred nárastom rozmerov, typickým pre hlavných európskych rivalov, dostala prednosť inteligentná konštrukcia a snaha o čo najnižšiu hmotnosť.
Menšia ako konkurenti. Fiesta je tak stále kompaktným mestským modelom s formátom pod štyri metre. V porovnaní s predchodkyňou narástla do dĺžky len o 25 a rázvor dokonca len o štyri milimetre. Vďaka rozsiahlemu využitiu vysoko pevnostnej ocele je pritom ľahšia približne o 75 kilogramov. O dostatku priestoru však nemá zmysel pochybovať. Predsunutá kabína a výška až 1 481 milimetrov sa postarali o dostatočný komfort. Aj batožinovým priestorom 295 litrov bude patriť k najlepším v segmente. To všetko je zabalené vo veľmi atraktívnom „kinetickom“ dizajne, inšpirovanom štúdiou Verve, predstavenou vlani na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Fiesta bude patriť nepochybne k najdynamickejšie pôsobiacim modelom v triede.