Zlomový bod kariéry
Dušan Dulovič, obchodný riaditeľ Hej.sk
Už od detstva ma bavili motory, pach benzínu je doteraz mojou drogou, preto som sa chcel stať automechanikom. Nakoniec som vyštudoval konštrukciu pozemných stavieb a stal sa projektantom. Tak to v živote chodí. Za zlomový bod mojej kariéry považujem rozhodnutie opustiť oblasť stavebníctva a ponoriť sa pre mňa do úplne novej oblasti – logistiky a obchodu. V Poprade, odkiaľ pochádzam, som nastúpil do spoločnosti Triangel, prešiel viacerými pozíciami – od vedúceho logistiky a obchodu až po riaditeľa spoločnosti. Od majiteľa spoločnosti som sa na- učil, ako vôbec firma a obchod fungujú. Žiaľ, po zmene majiteľa udalo nové vedenie smerovanie, s ktorým som sa nevedel úplne stotožniť. Aj preto ma po deviatich rokoch oslovila ponuka spoločnosti Eurocomm SR a od februára tohto roka pôsobím na pozícii obchodného riaditeľa najväčšieho internetového obchodu Hej.sk. Lenže – v Bratislave. Na neskoré príchody domov si rodina zvykala už predtým. Zmena pôsobiska však znamenala, že sa nevidíme celý týždeň. Preto sa snažím prácu plánovať tak, aby som trávil aspoň víkendy doma s deťmi. A práca mi dáva prostriedky na realizáciu mojich motosnov z detstva.
Obchodníci ako psie plemená
Školenie je ako výcvik – a potrebuje ho pitbull aj čivava.
Jedna z najväčších prekážok, ktorá bráni ľuďom založiť si podnik, je ich strach z predaja, odpor k nemu či jednoducho neschopnosť predávať. Kto nedokáže predávať, nielenže nemôže budovať firmu, ale má zvyčajne problémy aj s vedením kolektívu. Predaj a vedenie ľudí totiž idú ruka v ruke – obe tieto stránky súvisia s predkladaním vízie niečoho lepšieho a s presviedčaním druhých, aby si túto víziu osvojili. Aj preto neexistuje nijaký veľký vodca, ktorý by nedokázal predávať, presviedčať a ovplyvňovať iných. Tomuto umeniu sa pritom dá naučiť, pričom je možné stať sa dobrým obchodníkom bez toho, aby sa z človeka stal štvanec prenasledovaný vlastným povolaním.