Vo svete je trend získavať filmy zadarmo. Preto je odvaha zorganizovať festival, ktorý chce osloviť mladého diváka bez komerčných filmov. Tomáš Klenovský je riaditeľ filmového festivalu Cinematik v Piešťanoch, ktorý pritiahol desaťtisíc divákov.
Ako dá nový malý festival z malej krajiny o sebe vedieť do sveta?
Veľmi ťažko. Pôjdem na to z inej strany. V prvom rade je dôležité Cinematik dokázať zorganizovať. Zaobstarať peniaze, dobré filmy, aby festival vôbec splnil svoje poslanie. Je logické, že keď sa koná v meste Piešťany, najviac a prví o ňom budú vedieť Piešťanci. Ďalej je veľmi dôležité, aby o ňom vedeli Slováci a domáce umelecké kruhy. Tam tá informácia presiakne najviac. Potom o ňom musia vedieť zahraniční producenti. Je logické, že vychádzame z našich predchádzajúcich vzťahov, ktoré sme s producentmi, režisérmi a hercami v zahraničí mali, a hovoríme im, že festival existuje. Chodíme tiež po zahraničných festivaloch, roznášame propagačné materiály, aby umelecké kruhy v zahraničí o nás vedeli.