Je opäť iná ako jej európsky konkurenti. Hoci na to nevyzerá, v úžitkových vlastnostiach nemá nová Honda Jazz súperov. Takmer štyristo litrov pod zadným vekom v aute dlhom len 3,8 metra možno nazvať bez zveličovania zázrakom.
Dnes prichádza v druhom vydaní a k svojim prednostiam pridáva aj čosi navyše. Z pôvodne hravého, až lacno pôsobiaceho mikrovanu sa stáva seriózny model. Dizajnom jednopriestorovej karosérie evokuje Honda Jazz štýl svojho predchodcu, ale nedajte sa pomýliť. Je postavená na úplne novej platforme. Dĺžkou 3 900 milimetrov, čo je o 55 milimetrov viac než v minulosti, ostáva stále jasným kompaktom, no predsa len sťahuje štvormetrový náskok európskych konkurentov.
Magický kufor. Vďaka koncepcii MPV a priam geniálnemu umiestneniu nádrže pod prednými sedadlami však Jazz dokáže oveľa viac než jeho klasickí súperi. Len na orientáciu, tých 399 litrov pod zadným vekom je o 99 litrov viac v porovnaní s Fabiou a dokonca o 49 viac, než majú k dispozícii majitelia o 30 centimetrov dlhšieho Volkswagenu Golf. K tomu pridáva Honda ďalší bonus – systém Magic Seats a dvojitú podlahu kufra. Prvý zo systémov umožňuje jediným pohybom sklopiť zadné delené sedadlá aj v situácii, keď je sedadlo vodiča a spolujazdca nastavené v krajnej zadnej polohe. A druhý zasa rozdeliť „kufor“ prestaviteľnou priehradkou v dvoch úrovniach. Keďže pod zadnými sedadlami už nenájdete nádrž, stačí vyklopiť „sedáky“ zadných sedadiel a na plochú podlahu umiestiť ďalšiu batožinu. Jazz zvládne v tejto konfigurácii odviezť napríklad aj viac ako 120 centimetrov vysokú palmu s kvetináčom. Schválne, skúste to s iným autom.