Legendárny herec nedal na rady marketingových expertov – a urobil dobre
Ak by Paul Newman chcel, mohol svoj majetok slušne zväčšovať podnikaním. Hoci bol biznisovými aktivitami známy, finančný efekt z toho nemal žiaden. Všetok zisk svojej firmy venoval na charitu.
Samozrejme, Paul Newman bol predovšetkým herec, a to mimoriadne úspešný. A z tejto oblasti mal aj náležité zisky. Preto keď rozbiehal firmu na výrobu omáčok a limonád, mohol si dovoliť všetok zisk po zaplatení nákladov a zdanení venovať charite.
P. Newman zomrel 26. septembra tohto roka na rakovinu pľúc. Kedysi býval tuhý fajčiar. Na stránke jeho potravinárskej firmy Newman‘s Own je nateraz len krátky prierez Paulovým životom v spojení s firmou a oznam: „Plná verzia stránky je v súčasnosti nedostupná pre neobyčajne vysoký záujem (návštevníkov).“ Nie veľmi veselý marketing, aj keď P. Newman by sa na ňom zrejme bavil. Patričná dávka humoru mu bola vlastná v každodennom živote, v herectve aj v podnikaní. Bolo to cítiť z interview, ktorých počas života poskytol nespočetne veľa, ale tiež z obalov jeho omáčok, na ktorých pútal jeho portrét prispôsobený tomu, o aký druh produktu išlo. Ak o „cézarovu omačku“, z Paulovej hlavy sa stala busta z rímskych dôb. Na mexickej sa zas usmieval spod sombrera, na omáčke na stejky mu na hlave pribudli býčie rohy.