James Fleck: Typický MBA študent má vysokú mieru mobility, pracuje v medzinárodnom obchode.
Sú podnikaví a ctižiadostiví, tri písmenká za menom už majú. Špičkoví manažéri s titulom MBA. Nákladné manažérske vzdelávanie im poskytlo helikoptérový pohľad na biznis, siete kontaktov na profesionálov z rôznych brandží, kariérny posun. Stojí to za to?
Magazín Euro hovorí v súvislosti s manažérskym vzdelávaním v Českej republike o džungli a divočine s príliš pestrou škálou poskytovateľov. Od „garážových univerzít“ po noblesné svetové programy. Slovenský trh sa vzdelávacími inštitúciami ponúkajúcimi získanie titulu Master of Business Administration (MBA) nehemží. Pôsobí ich tu hŕstka, spolu sa dajú zrátať na prstoch jednej ruky.
LEARN AND EARN. Uč sa a zarábaj. To je krédo Open University Business School (OU), ktorej MBA program poskytuje jeden z piatich členov slovenského tímu Open Management Institute (OMI) Róbert Ivanič. Je pôvodne mechanik strojov. Mladému, dravému a ambicióznemu Róbertovi však strojárstvo k srdcu neprirástlo, preto prešiel do obchodnej brandže, kde mu chýbalo vzdelanie v manažmente a marketingu. Keď sa v roku 1990 rozbiehali na Slovensku prvé kurzy MBA vzdelávania, R. Ivanič, bývalý konzultant a obchodný riaditeľ ING na Slovensku, vytušil svoju šancu. A stal sa študentom.