Nebude to mať ľahké. Len čo vstúpi začiatkom budúceho roka na trh, postaví sa do ringu aj nový Golf. Ale už v minulosti Renault dokázal, že práve Mégane vie poriadne podkúriť nemeckým rivalom, dokonca aj tejto wolfsburskej ikone.
Chcete dôkaz? V rokoch 2004 a 2005 bol Mégane najpredávanejším automobilom západnej Európy. A dodnes sa drží v prvej päťke. Tretia generácia predstavená na jeseň v Paríži má ešte väčšie ambície. Nový Mégane má totiž šancu získať si aj tých, ktorým doteraz neimponoval, najmä pre kontroverzne tvarované zadné veko. Jednoducho, Renault stavil tentoraz na istotu – solídnosť, kvalitu a modernú techniku.
Postavený na Qashqai. Ako základ pre nový Mégane poslúžila modifikovaná platforma Nissanu Qashqai. Vyčítať to možno z nápadne podobného rázvoru 2 640 milimetrov. Do dĺžky pribudlo v porovnaní s minulosťou nezanedbateľných desať centimetrov. Celkovou dĺžkou 4 295 milimetrov sa tak Mégane dotiahol k Fordu Focus a prerástol aj najväčšieho domáceho konkurenta Peugeot 308. Naopak, výška bola mierne zredukovaná, čím získal športovejší strih.