Finančná pomoc pre automobilky by znamenala ocenenie dlhodobého neúspechu, tvrdia odporcovia
Alan Mulally: Budem pracovať za jeden dolár ročne, ak firma Ford Motor získa štátne pôžičky.
Jack Welch: Vládny prídel nie je spôsob, ako udržať americký automobilový priemysel.
Jozef Uhrík: Ak sa kríza do polovice budúceho roka zmravní, tak sa na Slovensku nič dramatické nestane.
Na svete pribúda ročne šesťdesiat miliónov áut. Reálny je predpoklad, že o tridsať rokov výroba vozidiel porastie na štvornásobok. Automobil dokáže vyrobiť každý, menej bude tých, čo nájdu miesto na parkovanie. Apokalypsa je už na dostrel, hovoria pesimisti. Optimisti oponujú tvrdením, že koniec sveta je ešte len za rohom.
Aktualizačným momentom pre úvahy o budúcnosti automobilu sa stala svetová finančná kríza, ktorá zasiahla nielen banky a burzy, ale postupne si odhryzla aj zo všetkých priemyselných odvetví. Vozidlá sa stali chutným sústom.
„Človek je v podstate lenivý tvor a presúvať sa niekam peši alebo autobusom ho obťažuje. Vznikajú rôzne systémy hromadnej dopravy, ale ukazuje sa, že individuálne potreby ľudí prevažujú a automobilový priemysel ich zatiaľ plní najlepšie,“ uvažuje prezident Združenia automobilového priemyslu SR Jozef Uhrík.