Ľudia si chcú prečítať, že aj bohatí museli prekonať ťažké časy
Ako zarobiť na finančnej kríze? Napíšte o nej knihu. Finančný kolaps okrem miliardových strát priniesol množstvo otáznikov, na ktoré ľudia hľadajú odpovede. Najväčšia ekonomická kalamita vystreľuje tržby z predaja kníh k stovkám miliónov dolárov. Bohatí zarábajú naďalej.
Meno spoločnosti Borders Group sa dnes skloňuje aj mimo Ameriky. Popri finančníkoch, ktorí sa chytili pera, autoroch biografií či vydavateľoch sa druhý najväčší predajca kníh v Spojených štátoch pridal k reťazi ľudí, ktorí dnes na kríze vo veľkom zarábajú. „Ľudia sú doslova smädní po vedomostiach, ktoré bežne v televízii nevidia. Chcú najmä pochopiť, čo za krízou stálo. Chcú nazrieť pod pokrievku nalomenej ekonomiky,“ tvrdí Kathryn Popoffová, viceprezidentka Borders Group pre knižný trh.
DEDKO SPOZA VODY. V knižnom svete sa tak vytvoril nový trend. Ľudia mimo tohto biznisu by skôr hovorili o davovej hystérii. Čísla to však nemusí zaujímať. Najnovšia kniha o živote a úspechu niekdajšieho najbohatšieho muža sveta Warrena Buffetta, ktorá koncom septembra tohto roka uzrela svetlo sveta, je toho príkladom. Niektorí vydavatelia sile nového trendu nedôverovali. Tvrdili, že by sa muselo predať 600- až 700-tisíc kópií jeho knihy The Snowball and the Business of life (Snehová guľa a životný biznis), aby bola zisková. Len dva mesiace od jej vydania si 85 percent Američanov myslí, že do konca budúceho roka sa predá ďalších osemstotisíc kusov.