Obchodný slogan Hallmarku: Ak ti na niekom záleží, pošleš mu to najlepšie
Dá sa zarobiť aj na takých malých veciach, ako sú pohľadnice? Zakladatelia firmy Hallmark Cards by o tom vedeli rozprávať svoje. Začínali podnikať s niekoľkými kartami v škatuli od topánok. Nápady, odvaha a inovácie ich doviedli až k vybudovaniu úspešnej spoločnosti, ktorá má dnes vo svojom portfóliu okrem výroby a predaja pohľadníc aj vlastný televízny kanál i časopis.
Vianočné pozdravy sú dobrý biznis. Kedysi tie klasické, dnes najmä elektronické. V Spojených štátoch sa napríklad každý rok rozposiela okolo šesť miliárd blahoprajných pohľadníc. Takmer každá druhá z nich pochádza od firmy Hallmark Cards, ktorá je lídrom na trhu s týmto artiklom. Jej vlaňajšie tržby celosvetovo dosiahli 4,4 miliardy dolárov. Pohľadnice predáva po celom svete a zamestnáva okolo 16-tisíc ľudí. Tím kreatívnych pracovníkov tejto firmy vyprodukuje ročne takmer dvadsaťtisíc druhov kariet a príbuzných produktov.
ŤAŽKÉ ZAČIATKY. Joyce Clyde Hall začal podnikať už ako štrnásťročný. S bratom Rolliem nakúpili za 150 dolárov obrázkové pohľadnice a predávali ich v obchode s knihami. V roku 1910 odišiel mladý Joyce zo strednej školy a vyrazil do Kansas City. Pod pazuchou mal iba dve topánkové škatule plné pohľadníc a hlavu plnú podnikateľských plánov. Onedlho už spolu s bratom viedli obchod s týmto tovarom. Zo začiatku im biznis priveľmi nešiel a navyše im v roku 1915 ich obchod vyhorel. Bratom zostali dlhy za 17-tisíc dolárov, ale nevzdali sa.