Toyota sníva ambiciózny sen – chce otriasť európskymi lídrami strednej triedy z dielní Volkswagenu či Fordu. To je úloha tretej generácie Avensisu.
Tichá voda brehy myje, hovorí slovenské porekadlo. S Toyotou Avensis je to podobné. Kto by povedal, že na starom kontinente si dokázal tento nenápadný model udržať dlhodobo pozíciu najpredávanejšieho japonského sedana strednej triedy a poraziť oveľa „výstrednejších“ súperov. Napríklad Hondu Accord či Mazdu 6.
Dynamický, ale nie vyzývavý. V Toyote nenechali nič na náhodu a svoju európsku vlajkovú loď vyvíjali v tesnej spolupráci so strediskom v Európe. Niekoľko desiatok inžinierov z Toyoty Motor Europe pracovalo istý čas v Japonsku, aby pri finalizácii vývoja v Európe zabezpečilo potrebný súlad medzi oboma tímami. Avensis tak podľa Toyoty spája to najlepšie z japonskej automobilovej školy s európskym pohľadom na moderný automobil. O dizajn sa postaralo opäť juhofrancúzske štylistické stredisko ED2 inšpirované filozofiou Vibrant Clarity, čo vo voľnom preklade znamená čosi ako vibrujúca priezračnosť. Cieľom bolo dosiahnuť emocionálne príťažlivý tvar evokujúci modernosť a kvalitu, ale bez priveľmi vyzývavých prvkov či nápadnej masívnosti. Nový Avensis zaujme dynamickejšou siluetou kabíny, no nechýba mu ani elegancia a nadčasovosť.